Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Românii, fruntași la prezența pe rețelele sociale, dar codași la cumpărături on-line și internet banking

Românii, fruntași la prezența pe rețelele sociale, dar codași la cumpărături on-line și internet banking

România se află pe locul doi în Uniunea Europeană, după Bulgaria, în privința procentului mic de populație care folosește internetul pentru a cumpăra sau comanda bunuri și servicii.

În același timp, România și Bulgaria ocupă ultimele două locuri din UE în ceea ce privește utilizarea internet bankingului.

În schimb, utilizatorii de internet din diferitele regiuni alea României se încadrează la cele mai mari procente din UE atunci când vine vorba de prezența pe rețelele sociale.

Jumătate din media UE la cumpărături on-line

Doar 38% din populația României a cumpărat/a comandat bunuri sau servicii prin internet în cursul celor 12 luni anterioare sondajului realizat de Eurostat. Este al doilea cel mai mic procent din UE exceptând Bulgaria, care este la 33%.

În 2021, aproximativ 67% din populația UE (16-74 de ani) a cumpărat/a comandat bunuri sau servicii prin internet în cursul celor 12 luni anterioare sondajului.

Această pondere a atins un vârf de 93% în trei regiuni olandeze (Drenthe, Utrecht și Zeeland).

În general, a existat o tendință foarte mare de utilizare a comerțului electronic în toate regiunile olandeze rămase, cu excepția uneia, în toate regiunile daneze, toate regiunile suedeze cu excepția a două, în două din trei regiuni irlandeze și în regiunea Corse din Franța.

De cealaltă parte, regiunile bulgare Yugoiztochen și Severen Tsentralen au avut cele mai scăzute proporții de oameni care folosesc internetul pentru a cumpăra bunuri sau servicii prin internet (26% și, respectiv, 27%, în 2021).

Internet bankingul nu prinde în România

Între timp, aproximativ 58% din populația UE a folosit internetul pentru activități bancare în cele trei luni anterioare sondajului.

Cel puțin 90% dintre oameni au folosit servicii bancare prin internet în fiecare regiune a Danemarcei, în Finlanda (nu există date disponibile pentru Åland), precum și în 8 din 12 regiuni din Țările de Jos.

Regiunea în care se află capitala Finlandei Helsinki (Uusimaa) a avut cea mai mare pondere a serviciilor bancare prin internet (96%).

În schimb, fiecare regiune din Bulgaria și România (cu excepția regiunilor în care se află capitalele celor două țări: Yugozapaden și București-Ilfov) a raportat mai puțin de un sfert din populație care folosește internet banking.

Fruntași la rețelele sociale

În 2021, aproape trei cincimi (57%) din populația UE a particip ...citeste mai departe despre "Românii, fruntași la prezența pe rețelele sociale, dar codași la cumpărături on-line și internet banking" pe Ziare.com

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.

Sursa: Business24
Articol citit de 368 ori
Citeste mai multe despreeconomie Romania