O celebră fabrică de zahăr cu capital românesc își redeschide porțile. A funcționat fără încetare mai mult de 130 de ani, până în pandemie

Marti, 01 Noiembrie 2022, ora 19:21
413 citiri
O celebră fabrică de zahăr cu capital românesc își redeschide porțile. A funcționat fără încetare mai mult de 130 de ani, până în pandemie
Înființarea Fabricii de Zahăr Bod a avut loc în anul 1889 FOTO Youtube

Fabrica de Zahăr Bod, preluată de noi investitori, anunță că își reia producția de zahăr din sfecla de zahăr în anul 2023.

Noul proprietar este o companie din București, care anunță că începând cu 1 noiembrie a demarat procedura de negociere şi achiziţie de sfeclă de zahăr de la producătorii şi asociaţiile de producători interesate. Fabrica de Zahăr din Bod, județul Brașov, este una dintre cele mai mari fabrici de zahăr din România.

Înființarea Fabricii de Zahăr Bod a avut loc în anul 1889. A funcționat fără încetare mai mult de 130 de ani, înfruntând două războaie mondiale și cutremure majore. În anul 2021, ca urmare a datoriilor acumulate, Fabrica de Zahăr de la Bod a intrat în insolvență, iar activitatea acesteia s-a încheiat. „Pentru recuperarea acestor datorii, activele patrimoniului Fabricii de Zahăr Bod SA sunt vândute prin licitație”, conform Cențu SPRL.

În anul 2022, Fabrica își schimbă patronajul și se ivesc din nou șansele unei relansări în producție.

La sfârșitul anului trecut, Best Achiziții SRL, o companie din București care a vândut în pandemie măști și mănuși, majorându-și cifra de afaceri în 2020 de aproape zece ori, a cumpărat terenurile Fabricii de Zahăr Bod cu 5,1 milioane de lei, potrivit transilvaniabusiness.

De fabrică s-ar fi arătat interesată și Primăria Brașov.

După 1990, din cele 35 de fabrici din țară, au rămas doar 20, iar câțiva ani mai târziu au mai fost zece, în 2012 mai erau șase, iar anul trecut mai existau doar trei fabrici de zahăr: Oradea, Roman și Luduș, preluată recent de un grup de fermieri. ...citeste mai departe despre "O celebră fabrică de zahăr cu capital românesc își redeschide porțile. A funcționat fără încetare mai mult de 130 de ani, până în pandemie" pe Ziare.com

Probleme grave pentru mașinile electrice în Europa. Un mare producător de componente pentru baterii, pus pe butuci
Probleme grave pentru mașinile electrice în Europa. Un mare producător de componente pentru baterii, pus pe butuci
Decizia şoc a Northvolt de săptămâna aceasta de a-şi restrânge operaţiunile şi de a reduce locurile de muncă a stârnit temeri că cea mai bună şansă a Europei pentru a avea un campion...
#fabrica, #zahar, #reluare, #productie , #Stiri Macroeconomie

Curs valutar

1 EUR = 4.9746 RON

0.0008

1 USD = 4.4657 RON

-0.0005
  1. Primul tren chinezesc este în România. Prin ce orașe va trece garnitura de mare viteză
  2. De ce implementarea salariului minim european adâncește și mai mult inegalitatea veniturilor. „Reducerea impozitelor sau oferirea de deduceri fiscale poate încuraja”
  3. Nori negri pe cerul industriei IT din România. Factorii care împing salariile programatorilor în jos
  4. Proiect de reindustrializare a României. Domeniile care ar putea fi „recuperate” prin finanțare masivă
  5. NOAPTE Deschidere/ Guvernul rămâne fără bani pentru autostrăzi. Riscurile adâncirii în datorii pe ultima sută de metri a campaniei electorale
  6. Un nou record pentru România, confirmat de Eurostat. Cresc veniturile și ritmul de dezvoltare
  7. Motivele pentru care românii din străinătate revin în țară. Cu cât a crescut nivelul de trai în România
  8. Noile reguli pentru pensionarea anticipată: ce privilegii au pierdut și ce au câștigat românii începând cu luna septembrie
  9. România cumpără 37 de trenuri electrice noi. Pe ce rute vor circula
  10. Scumpirea vieții de zi cu zi în România. Țara cu cele mai mici prețuri din UE: „Sentimentul de groază în supermarket îl resimțim și noi” GRAFIC