Realitatea contrazice obiectivele de mediu ale Comisiei Europene: Transportul rutier de mărfuri, în creștere

Miercuri, 26 Iulie 2023, ora 14:47
656 citiri
Realitatea contrazice obiectivele de mediu ale Comisiei Europene: Transportul rutier de mărfuri, în creștere

Transportul rutier de mărfuri în Uniunea Europeană s-a aflat în 2021 și 2022 peste nivelurile înregistrate înainte de pandemia de coronavirus.

Este o evoluție care vine în contradicție cu obiectivele Comisiei Europene de ”înverzire” a transportului de mărfuri.

Executivul de la Bruxelles ar prefera varianta căilor ferate, mai puțin poluante, așa cum se arată într-o propunere de regulament recent dată publicității.

Reculul din pandemie, dat uitării

În timp ce Comisia Europeană își propune să atragă cât mai multe companii de transport de marfă pe calea ferată, pentru a reduce volumul emisiilor de gaze de seră, transportul rutier de marfă nu numai că s-a redresat în 2021 și 2022, după reculul înregistrat în timpul pandemiei, ci a înregistrat chiar o creștere față de anii dinainte de 2020.

Astfel, transportul rutier total de marfă din Uniunea Europeană a înregistrat o performanță mai mare în primul trimestru al anului 2022 comparativ cu aceeași perioadă din 2021: plus 2,6%, potrivit Eurostat.

Au urmat mici reduceri în următoarele trei trimestre, față de perioadele similare din 2021, care au făcut ca, pe total 2022, transportul rutier de marfă din Uniunea Europeană să fie la același nivel ca 2021, de 1.920 de miliarde de tone-kilometri (tkm).

Distanța de la obiective la concretizarea lor

Executivul de la Bruxelles a propus recent ”măsuri pentru a face transportul de mărfuri mai eficient și mai durabil”, arătând că peste 50% din marfă era transportată în Uniunea Europeană pe rutier în 2020, iar acest transport contribuie major la emisiile de gaze cu efect de seră.

Prin urmare, Comisia Europeană a propus un set de măsuri prin care dorește să încurajeze companiile să folosească în transportul rutier de mărfuri vehicule cu emisii zero.

În plus, noul regulament propus dorește să optimizeze utilizarea căilor ferate de către transportatori, pentru a face cât mai multe companii de transport marfă să renunțe la varianta rutieră.

Căile ferate sunt costisitoare de construit și din ce în ce mai aglomerate în Uniunea Europeană, arată Comisia Europeană într-o directivă recentă prin care își propune să aducă transportul de mărfuri în acord cu obiectivele din Green Deal.

Produsele alimentare au luat partea leului

În ceea ce privește mărfurile, în 2022, cele din categoria ”produse alimentare, băuturi și tutun” au continuat să domine transportul rutier de marfă, reprezentând 317 miliarde tkm (16,6% din totalul tkm).

Acest grup de mărfuri împreună cu ”produse agricole”, care a însumat 203 miliarde tkm (10,6%), reprezintă deja mai mult de un sfert din totalul transportului rutier în tkm.

Între 2021 și 2022, s-au înregistrat creșteri notabile pentru ”echipamente și materiale utilizate în transportul mărfurilor” (+7,4%) și ”poștă, colete” (+4,7%).

Pe de altă parte, ”mobilier” (-6,2%), ”produse chimice, produse chimice și fibre artificiale” (-6,1%) și ”lemn și produse din lemn și plută” (-5,3%) au fost grupele de mărfuri care au înregistrat cele mai mari scăderi.

...citeste mai departe despre "Realitatea contrazice obiectivele de mediu ale Comisiei Europene: Transportul rutier de mărfuri, în creștere" pe Ziare.com

Aproape un sfert dintre români, cel mai mare procent din UE, nu și-au permis în 2023 carne, pește sau un echivalent la masă
Aproape un sfert dintre români, cel mai mare procent din UE, nu și-au permis în 2023 carne, pește sau un echivalent la masă
România deține cea mai mare pondere din UE a persoanelor care nu își permit la masă carne, pește sau un echivalent vegeterian la fiecare două zile. Procentul a crescut puternic în...
Tranziția ecologică, în impas: Companiile ”verzi” au ajuns acum să se chinuie în a atrage investitori
Tranziția ecologică, în impas: Companiile ”verzi” au ajuns acum să se chinuie în a atrage investitori
Investitorii internaționali nu se mai înghesuie să investească în ”acțiunile verzi” ale companiilor care produc energie regenerabilă. Cota de lor de piață a scăzut cu aproape 30%...
#economie , #Stiri Macroeconomie

Curs valutar

1 EUR = 4.9655 RON

-0.0045

1 USD = 4.5555 RON

0.0005
  1. Profeție despre viitorul omenirii: România și Polonia, creștere masivă în următorii 30 de ani. "E în interesul strategic al SUA"
  2. Un expert de la Berkeley anunță prăbușirea Rusiei: SUA îl lovesc pe Putin, tăindu-l de la o resursă americană vitală
  3. ANAF vrea să implementeze un sistem fiscal ca în Vest pentru români. Cum va funcționa noul e-Factura pentru persoane fizice și care sunt temerile contabililor
  4. Rețeaua de energie a României, în fața unei schimbări majore. Cine ajunge să plătească pentru dezechilibre și ce soluții avem
  5. Care este stadiul lucrărilor pe Valea Oltului după aproape o săptămână de la închiderea circulației. Anunțul directorului CNAIR FOTO
  6. O multinațională prezentă în România anunță concedieri în masă. Val de tăieri la nivel mondial
  7. Cea mai impresionantă autostradă din lume, care surprinde prin lățimea ei. Unde a fost construită și câte benzi are VIDEO
  8. Intră în vigoare noile bilete pentru trenuri metropolitane, valabile în toată țara. "Oferă libertate călătorului"
  9. Noi taxe și impozite în România. Anunț teribil de la un fost secretar de stat al Guvernului: „Nu sunt liniștit pentru 2025"
  10. O mare putere în panică: Prăbușire a vânzărilor cu 7 miliarde, consumatorii nu mai ”mușcă” momeala