Programata pentru 2022, inaugurarea Golden Gate-ului romanesc risca sa fie amanata cu mai multi ani. Iata de ce

Miercuri, 09 Ianuarie 2019, ora 06:39
1546 citiri
Programata pentru 2022, inaugurarea Golden Gate-ului romanesc risca sa fie amanata cu mai multi ani. Iata de ce
Foto: Arhiva Facebook/Asociatia Pro Infrastructura

Finalizarea podului peste Dunare de la Braila ar putea intarzia chiar si cu cativa ani, din cauza ca statul n-a luat din timp masurile necesare pentru desfasurarea in bune conditii a proiectului, sustine deputatul USR Catalin Drula.

Proiectul Golden Gate-ului romanesc - adica al podului peste Dunare care va lega Braila de Tulcea - a fost semnat pe 15 ianuarie 2018.

La acel moment, se stabilise ca proiectarea uriasului pod urma sa dureze un an, iar constructia lui propriu-zisa inca 3 ani. Una peste alta, pana in 2022, cu o cheltuiala de circa 430 de milioane de euro, tara noastra urma sa se aleaga cu unul dintre cele mai moderne poduri din Europa, lung de aproape 2 kilometri.

In plus, urmau sa se construiasca si 25 de kilometri de drum nou (dintre care 19 pe malul tulcean si 4,3 pe cel brailean) care sa lege podul de reteaua nationala rutiera.

Proiectarea a inceput la scurt timp dupa semnarea contractului, iar pe 19 decembrie s-a dat si ordinul de incepere a lucrarilor. In aparenta, totul pare sa se desfasoare conform planului, asa ca n-am avea niciun motiv serios sa credem ca podul nu va fi gata in anul 2022.

In realitate, insa, lucrurile nu stau deloc asa, sustine Catalin Drula (USR), membru in Comisia de Transporturi a Camerei Deputarilor.

Motivele care ar putea intarzia finalizarea podului

"Este adevarat ca s-a dat autorizatie de construire, dar numai pentru 7% dintre lucrarile din proiect. Practic, se poate lucra la cei doi piloni ai podului si la un singur bloc de ancorare pentru cabluri, situat la extremitatea din Tulcea a podului.

Restul de 93% dintre lucrari nu se pot efectua momentan. Din acest punct de vedere, as spune ca situatia este dezastruoasa.

Motivul pentru care nu se poate face cea mai mare parte a lucrarilor este ca pe traseul proiectului nu s-au realizat relocarile de utilitati. Iata despre ce este vorba. Pe traseul drumului care vine in continuarea podului, atat pe malul din Braila cat si pe cel din Tulcea, sunt conducte de gaz si linii electrice. De regula, constructorul este cel insarcinat cu mutarea acestor retele, astfel incat in zona sa se poata construi sosea.

In cazului podului, insa, a ramas in sarcina Companiei de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) sa rezolva problema relocarii utilitarilor. Mai exact, CNAIR urma sa contracteze societatile care sa realizeze, efectiv, relocarea.

In mod normal, ca aceste relocari sa nu produca intarzieri, ele trebuiau scoase la licitatie odata cu podu ...citeste mai departe despre "Programata pentru 2022, inaugurarea Golden Gate-ului romanesc risca sa fie amanata cu mai multi ani. Iata de ce" pe Ziare.com

#constructie pod Braila intarziere, #ani intarziere pod peste dunare Braila, #pod Dunare Braila Golden Gate , #Stiri Macroeconomie