Primăria Ploieşti a anunțat joi, 1 septembrie, că, după ce a analizat modalitatea aplicării, la nivel local, a Programului naţional privind casarea autovehiculelor uzate - Rabla local, derulat de Ministerul Mediului, bugetul municipiului nu poate susţine acest program în cursul anului 2022.
”Primăria Municipiului Ploieşti a analizat modalitatea aplicării, la nivel local, a Programului naţional privind casarea autovehiculelor uzate - Rabla local, derulat de Ministerul Mediului, Apelor şi Pădurilor, prin Administraţia Fondului de Mediu. (...) Având în vedere prevederile Ghidului de finanţare a Programului privind casarea autovehiculelor uzate, publicat în Monitorul Oficial nr. 832 din 24.08.2022, precum şi faptul că sumele destinate punerii în aplicare a acestui program, la nivel local, nu sunt prevăzute direct către bugetele locale, s-a apreciat că, în cursul acestui an, bugetul Municipiului Ploieşti nu poate susţine Programul naţional privind casarea autovehiculelor uzate - Rabla local”, arată Primăria Ploieşti, într-un comunicat.
Conform documentului citat, municipiul Ploieşti se încadrează la acordarea unei finanţări pentru cel puţin 50.000 de autovehicule uzate. Sumele aferente finanţării ar trebui asigurate iniţial din bugetul local, urmând a fi decontate ulterior în baza contractelor de finanţare încheiate între primării şi Administraţia Fondului pentru Mediu.
Programul ”Rabla local” începe la 30 septembrie
În 30 august, Administraţia Fondului pentru Mediu a anunţat lansarea Programului privind casarea autovehiculelor uzate.
”Începând de vineri, 23 septembrie 2022, solicitanţii unităţi administrativ-teritoriale organizate la nivel de comună, oraş sau municipiu şi subdiviziuni administrativ-teritoriale ale municipiului Bucureşti îşi vor putea crea conturi de utilizator pentru înscrierea în cadrul Programului privind casarea autovehiculelor uzate. (...) Ulterior, în perioada 30 septembrie 2022, ora 10:00 – 25 noiembrie 2022, ora 14:00, sau până la epuizarea bugetului alocat sesiunii de finanţare, solicitanţii vor depune cererile de finanţare, împreună cu documentaţia aferentă, în aplicaţia informatică prin intermediul conturilor de utilizator create”, a transmis AFM.
Oficialii Administraţiei subliniau că este foarte important ca persoana fizică care doreşte să se înscrie în program să verifice dacă UAT-ul unde are domiciliul participă ...citeste mai departe despre "Prima primărie importantă care anunță că nu va putea susține programul ”Rabla local” anul acesta" pe Ziare.com