Mai mult de 20 de procese între bănci și clienți au încetat în 2021. "Asistăm la un trend care este benefic şi instanţelor"

Marti, 31 August 2021, ora 10:35
267 citiri
Mai mult de 20 de procese între bănci și clienți au încetat în 2021. "Asistăm la un trend care este benefic şi instanţelor"
Consumatorii au decis să-şi rezolve problemele prin negociere FOTO Pixabay

Peste 20 de procese dintre bănci şi clienţi au încetat anul acesta, deoarece băncile şi consumatorii au decis să-şi rezolve problemele prin negociere, arată Centrul de Soluţionare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar, care precizează că negocierea este mai eficientă decât procesele şi darea în plată.

”Peste 20 de procese au încetat anul acesta deoarece băncile şi consumatorii au decis să-şi rezolve problemele prin negociere, în cadrul Centrului de Soluţionare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB). În timp ce majoritatea cererilor de conciliere au ca obiectiv soluţionarea unui diferend prin evitarea proceselor, mai multe cazuri şi-au găsit rezolvarea anul acesta după începerea procedurilor judiciare”, arată CSALB.

Un astfel de exemplu este un dosar de dare în plată pentru trei credite diferite care, după aproape 5 ani petrecuţi în instanţă, şi-a găsit rezolvarea prin negociere, în doar câteva luni, precizează instituţia.

Negocierea devine un trend

“Asistăm la un trend care, putem spune, este benefic şi instanţelor, nu doar părţilor aflate în proces. Este vorba de cazurile în care litigiile dintre consumatori şi bănci, unele vechi de câţiva ani, iar altele abia începute, se rezolvă amiabil în cadrul negocierilor derulate la CSALB. Încep să apară şi cazuri de soluţionare amiabilă a cererilor de dare în plată. Este evident că oamenii nu vor să îşi piardă locuinţele, mulţi dintre ei şi-au rezolvat problemele financiare din trecut şi vor să reintre într-o relaţie echitabilă cu banca. Din fericire, compromisurile făcute în urma negocierilor purtate la CSALB sunt avantajoase financiar.

Ţinând cont de clarificările termenului de impreviziune acceptate de CCR ca fiind constituţionale, recomandăm băncilor să fie mai deschise faţă de solicitările de reechilibrare a contractelor formulate de către consumatori, atunci când sunt întrunite condiţiile prevăzute de lege. Vorbim de cei care vor să recurgă la instanţă pentru rezolvarea unor situaţii punctuale, cum ar fi dobânzi, comisioane, eliminarea sau modificarea unor clauze contractuale.

Iar invitaţia pe care o adresăm este ca aceste reechilibrări să se facă direct, între consumatori şi bănci sau instituţii financiare nebancare, iar dacă rezolvarea directă nu are finalitatea dorită, să se apeleze la procedurile derulate în cadrul CSALB, prin negociere şi cu ...citeste mai departe despre "Mai mult de 20 de procese între bănci și clienți au încetat în 2021. "Asistăm la un trend care este benefic şi instanţelor"" pe Ziare.com

Eveniment Antreprenoriatul Profesie vs Vocatie

#banci Romania, #clienti, #darea in plata, #procese, #negocieri , #Stiri Macroeconomie