Ministrul Transporturilor: Va asigur ca vom avea tren intre Gara de Nord si Otopeni pana in 2020. In mandatul meu!

Marti, 02 Octombrie 2018, ora 22:47
1112 citiri
Ministrul Transporturilor: Va asigur ca vom avea tren intre Gara de Nord si Otopeni pana in 2020. In mandatul meu!
Foto: Facebook / Lucian Sova

In orizontul anului 2020 se va putea circula cu trenul de la Gara de Nord la Aeroportul Otopeni, studiul de fezabilitate urmand sa fie gata in mai putin de o luna, a declarat marti ministrul Transporturilor, Lucian Sova.

"Va asigur ca vom avea tren intre Gara de Nord si Otopeni. O sa avem tren in mandatul meu la Otopeni. (...) Stiu precis ca in orizontul lui 2020 vom merge cu trenul de la Gara de Nord la Aeroportul Otopeni - si va spun foarte sigur ca da. In cateva luni de zile, despre acest proiect acum trei luni nu vorbea nimeni, am facut procedura de achizitie pentru studiul de fezabilitate. Am contractat studiul de fezabilitate. Terminam studiul de fezabilitate in noiembrie.

Am obtinut certificat de urbanism si multumesc primarului de la Otopeni, care ne-a dat tot sprijinul fara a fi PUZ pe un sector de acolo, asumandu-si primaria de acolo sa faca PUZ. Este un primar foarte bun, cu care m-am inteles foarte bine. A dat sprijin unui proiect important pentru un proiect care e important si pentru locuitorii din Otopeni si pentru cei din Bucuresti si pentru toti cei care calatoresc prin Aeroportul Otopeni.

Am avut o discutie cu dumnealui la Ministerul Transporturilor, invitandu-l acolo, si mi-a raspuns cu foarte multa deschidere. Am infiintat un grup de lucru care functioneaza pe langa Consiliul Judetean Ilfov. Am participat la sedinte acolo. Acel grup de lucru este foarte eficient, asa ca azi lucram la obtinerea avizelor pentru certificatul de urbanism dedicat autorizatiei de constructie, iar cele mai multe avize le astept de la institutii care se afla in subordinea Ministerului Transporturilor", a afirmat Sova, la Antena 3.

El a explicat ca proiectul prevede dublarea aliniamentului existent in prezent, care va fi realizata de CFR Infrastructura, si traversarea pe viaducte a DN1.

"Exista o legatura feroviara rudimentara si care nu vine pana in aeroport. Este vechea linie de cale ferata ce merge de la Bucuresti, traverseaza Otopeni. Acolo e facuta o gara, e facuta o improvizatie, o scara rulanta... Deja se lucreaza la implementarea partii de proiecte de dublare a caii ferate pe aliniamentul existent.

CFR Infrastructura va construi singura dublarea, inca un segment de cale ferata, pe aliniamentul paralel cu cel care exista. Studiul de fezabilitate este gata in mai putin de o luna de zile. Solutia care se prefigureaza a fost discutata, nu e un secret, de mai multe ori intr-o saptamana cu cei care lucreaza si raspund de acest proiect. Este, d ...citeste mai departe despre "Ministrul Transporturilor: Va asigur ca vom avea tren intre Gara de Nord si Otopeni pana in 2020. In mandatul meu!" pe Ziare.com

#tren Gara Nord Otopeni 2020 , #Stiri Macroeconomie

Curs valutar

1 EUR = 4.9759 RON

0.0010

1 USD = 4.8284 RON

-0.0063
  1. Noul Cod de urbanism. Vor fi permise garaje, stații de încărcare, chiar și case fără autorizație de construire
  2. Previziunea economică pentru 2025 a lui Warren Buffett, al 6-lea cel mai bogat om din lume
  3. Taxarea progresivă a salariilor, aplicată din 2025. De la ce sumă ar putea crește impozitul pe venit anul acesta
  4. Pensiile vor crește din septembrie. Ce modificări va mai include Bugetul pe 2025 SURSE
  5. Neptun Deep în 2025: Gazele din Marea Neagră cuvenite României nu pleacă din țară. Când începe exploatarea offshore și unde merg concret resursele energetice
  6. Rezervele de gaze ale României se golesc cu o viteză record. Unde exportă țara noastră cele mai multe resurse și care este situația în Europa
  7. ”În 2025 sunt șanse mari să intrăm oficial în recesiune”. Avertismentul unui economist pentru români
  8. Dispar mai multe curse cu trenul. Ce modificări importante au apărut pe rutele CFR din cauza Ordonanței „Trenuleț”
  9. Putin stă pe o bombă cu ceas: Prăbușirea puterii președintelui s-a pus în mișcare, după ultima mutare
  10. Revoltă între prosumatori după ce cota redusă de TVA a fost aplicată haotic. „Nu putem tolera interpretarea discreționară a legii”