Guvernul nu aloca in buget destui bani pentru autostrazi. Daca vedem 50 de kilometri facuti in 2019 ar trebui sa fim multumiti

Vineri, 01 Februarie 2019, ora 20:23
1139 citiri
Guvernul nu aloca in buget destui bani pentru autostrazi. Daca vedem 50 de kilometri facuti in 2019 ar trebui sa fim multumiti
Foto: Arhiva Ziare.com

Asociatia Pro Infrastructura afirma ca directorul CNAIR, Narcis Neaga, a declarat ca in acest an se vor finaliza inclusiv loturile 1 si 2 ale Autostrazii A10 Sebes-Turda si tronsoanele Campia Turzii-Chetani si Chetani-Iernut din Autostrada A3, dar sustin ca aceste declaratii sunt contrazise de stadiul proiectelor, de birocratie, probleme financiare, inclusiv de Legea bugetului pe 2019.

Reprezentantii asociatiei spun ca, miercuri, la intalnirea Comitetului de Monitorizare al POIM - "un cadru oficial, de fata cu reprezentanti ai Comisiei Europene", directorul general CNAIR, Narcis Neaga, a declarat "cu o seninatate dezarmanta ca in 2019 se vor finaliza inclusiv loturile 1 si 2 ale Autostrazii A10 Sebes-Turda si tronsoanele Campia Turzii-Chetani si Chetani-Iernut, parte din Autostrada A3".

"Sunt doar minciuni sfruntate contrazise vehement nu doar de bunul simt, de stadiul actual al proiectelor, avansul din anii precedenti, birocratia nerezolvata sau problemele financiare si de mobilizare ale unor constructori, ci si de Legea bugetului de stat pe 2019! Folosind rapoartele CNAIR si cifrele bugetului propus ieri, vedem ca pe Autostrada A3 Campia Turzii-Chetani-Iernut avem nevoie de 462 milioane lei (TVA inclusa) pentru a ajunge la 100% din ambele contracte. Suma alocata de guvern? Doar 164,4 milioane (35,6%) prevazute pe toata Autostrada Transilvania, intre Targu Mures si Bors (mai sunt si alte mici sectiuni care, teoretic, vor consuma bani) ", se arata intr-un comunicat de presa al Asociatiei.

Potrivit sursei citate, "realitatea crunta din teren" arata ca segmentul din A3 dintre Campia Turzii si Chetani (Straco) a ajuns la doar 19% stadiu fizic, avansul din 2018 fiind de aproximativ 13%. Din cele 4 proiecte promise de seful CNAIR, doar tronsonul Chetani-Iernut (Astaldi) are sanse teoretice de finalizare in 2019: este acum la 58%, iar anul trecut a avut un progres consistent de 39 de procente.

Similar, pe Autostrada A10 Sebes-Alba Iulia-Aiud trebuie 660 de milioane de lei (cu TVA) pentru lucrarile ramase de executat (si platit) din cele doua contracte, iar alocarea este de doar 160 milioane lei (24,2%) . Lotul 1 din A10 (Pizzarotti) este la un stadiu fizic de 61%, iar in 2018 a avut un progres de 20%. Sectorul vecin (Aktor) este la 49% si in tot anul trecut santierul "a inaintat" cu doar 5 procente, mai spun reprezentantii Asociatiei.

"Scenariul realist ne indica 43,28 km noi de autostrada in acest an, iar cel foarte optimist 69,18 km. Restul sunt ...citeste mai departe despre "Guvernul nu aloca in buget destui bani pentru autostrazi. Daca vedem 50 de kilometri facuti in 2019 ar trebui sa fim multumiti" pe Ziare.com

#buget 2019, #autostrazi Romania , #Stiri Macroeconomie

Curs valutar

1 EUR = 4.9708 RON

0.0024

1 USD = 4.7332 RON

-0.0006
  1. Unde putem să ne investim banii dacă România intră în recesiune: ”Asta e întotdeauna cea mai sigură variantă”
  2. La români se scumpește, la americani se ieftinește. La ce preț derizoriu a ajuns benzina în SUA
  3. „Stare de urgență în economie”, declarată în Transnistria. Reacția liderilor transnistreni după anunțul întreruperii furnizării gazului rusesc
  4. Putin, lovit în serie. Două fenomene se răspândesc în țară brusc: Vine mama tuturor relelor în Rusia
  5. Elitele Rusiei îi trag semnalul de alarmă lui Putin: Șocul se întinde în țară, președintele nu mai poate nimic
  6. Minciuna grosolană devenită virală, despre băncile americane care au pariat pe prăbușirea economică a României. E promovată de un "instructor de bărbăție"
  7. O faimoasă stațiune din România va fi revitalizată cu fonduri europene. Cât costă proiectul și ce include
  8. Decizie vitală pentru țara noastră, la Bruxelles. "România a fost în centrul discuțiilor. S-au luat decizii importante pentru viitorul economic al Uniunii Europene"
  9. România, țara marilor firme. Cum domină giganții privați piața autohtonă
  10. Christine Lagarde a pus ochii pe economiile europenilor. Șefa BCE propune un standard european de economisire