Guvernul Dancila negociaza cu chinezii pentru autostrada Ploiesti-Brasov. Ce au patit alte state, in situatii comparabile

Sambata, 06 Aprilie 2019, ora 19:53
1021 citiri
Guvernul Dancila negociaza cu chinezii pentru autostrada Ploiesti-Brasov. Ce au patit alte state, in situatii comparabile
Foto: Arhiva Ziare.com

Cabinetul Dancila va incepe, in curand, discutiile cu asocierea China Communications Construction Company Ltd - Makyol Insaat Sanayi Turizm pentru constructia, in parteneriat public privat, a autostrazii Ploiesti-Brasov. Dar cum a ajuns tara noastra sa negocieze doar cu chinezii si cu turcii pentru constructia acestei sosele de mare viteza si ce la riscuri ne-am putea expune, daca ne vom lua angajamente fara discernamant?

Statul roman promite de ani buni sa construiasca Autostrada Ploiesti-Brasov. Realizarea acestei e dificila, intrucat soseaua de mare viteza ar urma sa strabata zone muntoase, unde constructia de sosele de mare viteza e mult mai anevoioasa decat la campie.

In aceste conditii, statul are nevoie, inainte de toate, de o documentatie tehnica riguroasa, din care potentialii constructori sa inteleaga ce si cum ar avea de facut, pentru a decide daca isi pot asuma sarcina realizarii drumului.

Statul a intocmit documentatia necesara constructiei, dar aceasta nu are nivelul de detaliu necesar penteu a convinge mari companii sa vina in Romania si sa se apuce de treaba.

In consecinta, Guvernul a incercat de trei ori sa gaseasca un constructor cu care, in regim de parteneriat public privat (PPP), sa construiasca soseaua. Fara succes, insa.

In aceste conditii, pe vremea cand premier era Mihai Tudose, Guvernul a cerut ajutorul Bancii Mondiale pentru a intocmi o documentatie adecvata, care sa permita, in sfarsit, constructia soselei Ploiesti-Brasov. Dupa ce Tudose a demisionat, Viorica Dancila a decis sa renunte la ajutorul Bancii Mondiale si sa incerce din nou sa faca autostrada in PPP, desi aceasta metoda isi dovedise deja ineficienta.

Comisia de Strategie si Prognoza a lansat o procedura de selectie a unui constructor, la care s-au inscris cinci participanti (societati sau asocieri de firme) din Austria, Spania, Turcia si China, dupa cum Ziare.com v-a informat deja, la acel moment.

In cele din urma, Viorica Dancila a anuntat ca Guvernul incepe negocierile pentru constructia Autostrazii Ploiesti-Brasov cu una dintre asocierile de firme, fara a-i mentiona numele.

Din sursele Ziare.com, insa, aceasta asociere este formata din companiile China Communications Construction Company Ltd (China) si Makyol Insaat Sanayi Turizm (Turcia).

Ce risca Romania, lucrand cu chinezii la un proiect pe care nu-l intelege inca, pe deplin

Teoretic, Romania n-ar trebui sa aiba o problema, in acest caz. La urma urmei, nu conteaza neaparat de unde v ...citeste mai departe despre "Guvernul Dancila negociaza cu chinezii pentru autostrada Ploiesti-Brasov. Ce au patit alte state, in situatii comparabile" pe Ziare.com

#chinezii fac Autostrada Ploiesti Brasov, #Dancila negociaza chinezi turci Ploiesti Brasov, #chinezi turci autostrazi Viorica Dancila , #Stiri Macroeconomie