Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Factual: Ministrul de Finante a prezentat date false despre excedentul-minune

Factual: Ministrul de Finante a prezentat date false despre excedentul-minune

Ministrul Finantelor, Viorel Stefan, a prezentat niste informatii false legate de colectarile la buget in primul trimestru din 2017.

Invitat, joi, la Antena 3, el a precizat ca, de regula, trimestrul I este cu deficit, nu cu excedent.

"Faptul ca noua ni se indica un excedent in trimestrul I este un semn bun, este semn ca noi suntem in linie cu proiectiile noastre", a sustinut ministrul.

El a mers cu rationamentul mai departe si a spus ca, de obicei, trimestrul I si II aduc cam 40% din veniturile anuale si 60% se colecteaza in trimestrul III si IV, si, in principal, trimestrul III este trimestru de varf in colectarea bugetara.

In plus, Viorel Stefan a adaugat ca "asa cum indica datele operative", trimestrul I inseamna "o colectare undeva intre 22-23% din veniturile proiectate anual".

Grindeanu, prins cu minciuna? Absorbtia de fonduri europene nu a fost zero in 2016

Insa cei de la Factual.ro au comparat cifrele prezentate de ministru cu cele oficiale. Ce au descoperit? Ei bine, o multime de inadvertente.

In primul rand, conform informatiilor publicate chiar pe site-ul ministerului pe care il conduce, in perioada ianuarie-martie 2013 s-a inregistrat un deficit bugetar, in intervalul similar din 2014 tot asa, iar incepand din 2015 incolo s-a mers pe plus.

Datele arata astfel ca nu exista o regula ca primul trimestru al anului sa fie pe deficit, iar anul 2017 sa fie o exceptie.

Mai departe, exista intr-adevar o tendinta ca 40% din venituri sa fie colectate in primele sase luni ale anului, iar restul de 60% - in ultimele sase? Ei bine, situatia nu sta chiar asa cum a prezetat-o Viorel Stefan.

Potrivit datelor Ministerului Finantelor, citate de Factual.ro, semestrul al doilea aduce o colectare putin mai mare la buget, dar diferenta intre prima si cealalta jumatate a anului e doar de cateva procente, intre 3 si 8%, in niciun caz de 20%, asa cum a sustinut Viorel Stefan.

Sursa: Factual.ro

Mai mult, in ultimii trei ani, trimestrul cu cele mai mari incasari a fost al patrulea, nu al treilea.

Dar e adevarat ca s-a inregistrat o colectare bugetara de 22-23% in trimestrul I al anului 2017?

Conform unui comunicat ANAF din 3 aprilie, veniturile bugetare realizate in primul trimestru din 2017 insumeaza 50.423,1 milioane de lei, iar pentru intreg anul sunt prognozate venituri totale de 254.717 milioane de lei (cu 62.456 milioane de lei in primul trimestru).

Drept urmare, veniturile raportate de ANAF reprezinta 19,8% din ...citeste mai departe despre "Factual: Ministrul de Finante a prezentat date false despre excedentul-minune" pe Ziare.com

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.

Sursa: Business24
Articol citit de 1077 ori