Desi cererea este mult mai mare, Primaria Bucuresti construieste mai putine parcari decat sunt aprobate

Miercuri, 05 Septembrie 2007, ora 20:19
1560 citiri

Municipalitatea va construi, prin parteneriat public -privat, un numar de 15 parcari subterane, care vor fi scoase la licitatie intr-un singur pachet, din cele 22 care au fost aprobate de Consiliul General, restul constructiilor neputand fi realizate din cauza problemelor juridice cu terenul aferentPotrivit directorului executiv al Directiei Investitii din Primaria Capitalei, Bogdan Sosoaca, daca initial au existat 22 de locatii in proiect, in prezent este certa constructia a 15 parcari subterane, iar constructia a alte doua, cea de pe Bulevardul Magheru si cea de la Piata Charlles de Gaulle, a fost amanata. Celelalte cinci parcari nu vor mai putea fi construite din cauza ca exista probleme juridice referitoare la teren ori acesta se afla in zone unde se fac Planuri Urbanistice Zonale, fiind inclus in programul de dezvoltare a acestora.

Investitiile care vor fi facute pentru amenajarea de parcari subterane in Capitala, care vor fi construite prin parteneriat public -privat, ar putea ajunge la 500-600 de milioane de euro.

Bogdan Sosoaca a precizat ca licitatia pentru stabilirea firmei care se va ocupa de proiectare, finantare, executie si operare va avea loc abia dupa ce Primaria Capitalei va elabora strategia pentru dezvoltarea parcarilor in regim de parteneriat public-privat in Bucuresti, strategie care trebuie sa fie aprobata de Consiliul General al Municipiului Bucuresti (CGMB).

Oficialul municipal a precizat ca strategia, care "va spune in ce conditii vor fi construite parcajele, daca mai este sau nu nevoie de parcari de suprafata" ar putea fi aprobata in cursul acestei luni, dupa care urmeaza elaborarea criteriilor de selectie pentru cei interesati de proiect.

Directorul Directiei Investitii a tinut sa precizeze ca licitatia se va face pentru tot pachetul, si anume finantare, proiectare, executie si operare, prin urmare concernul care va castiga va avea si subcontractanti."Licitatia este o negociere calitativa, se va face mai intai o selectie, cei care se califica vor face o oferta finala (financiara, tehnica, juridica), iar apoi se va alege un castigator cu care se va negocia contractul", a spus Sosoaca.

Oficialul municipal a precizat ca lucrarile vor incepe simultan la toate cele 15 locatii si vor dura intre doi si trei ani. Acesta a estimat ca lucrarile vor incepe anul viitor, "procedura fiind greoaie".

Dupa ce vor fi finalizate, cele 15 locatii vor fi exploatate pe o perioada determinata de catre investitor, astfel incat sa isi amortizeze investitia. In tot acest timp, Primaria Capitalei va primi o redeventa, fiind vorba de o concesiune de lucrari si de servicii, bani care reprezinta un procent din taxa de parcare. La terminarea contractului concesionarul va preda "bunul" Municipalitatii, care va putea organiza o noua licitatie, pentru stabilirea altui operator.

In ceea ce priveste tariful, oficialul municipal a precizat ca "vor exista tarife diferentiate, iar Municipalitatea va urmari ca acestea sa fie accesibile buzunarului oricarui bucurestean, sa-si poata parca masina si ziua, si noaptea, si pentru cateva ore". Sosoaca a explicat ca vor exista abonamente pentru weekend, saptamanale, lunare si anuale.

Potrivit reprezentantului Primariei Municipiului Bucuresti, vor fi amenajate parcari in zona Stefan cel Mare, la Perla ( 417 locuri pentru masini si 25 pentru motociclete), la Aleea Circului (250 de locuri), in Piata Alba Iulia, unde vor putea fi parcate 1.420 de masini, pe o suprafata totala de 9.500 de metri patrati.

Municipalitatea a decis ca pe B-dul Barbu Vacarescu, langa Circul Globus, va fi construita o parcare de 290 de locuri, la Gara Baneasa o parcare de 140 de locuri, pe Str. Walter Maracineanu, va fi amenajata o parcare cu 281 de locuri, iar in Parcul Herastrau, la Pavilioanele H, un parcaj subteran pentru 468 de masini.

De asemenea, vor mai fi amenajate alte sase parcari in Piata Sudului (964 de locuri), in Piata Hurmuzachi (843 de locuri), in Piata Obor (1.530 de locuri), in fata restaurantului Pescarus (123 de locuri), in Piata Amzei (108 locuri) si in Piata Dorobanti (186 de locuri). Alte 1.633 de locuri de parcare vor fi amenajae in parcajul subteran de la Piata Presei Libere, 380 in parcajul subteran de pe strada Edgar Quinet si alte 188 de locuri de parcare vor fi gazduite de parcarea de la Piata Domenii.

Cea mai mare parcare subterana, cea de la Piata Presei Libere, va fi construita pe trei niveluri, in 30 de luni de la data inceperii lucrarilor, va avea o suprafata de 59.940 de metri patrati si va necesita o investitie de 45,4 milioane euro.

Totodata, Sosoaca a mentionat ca parcajul subteran de la Piata Universitatii, care se va intinde pe o suprafata de 10.500 de metri patrati, va avea trei niveluri, 300 de locuri de parcare pentru masini si 25 de locuri pentru motociclete, va fi construit separat. El a mentionat ca Primaria Capitalei a publicat anuntul de participare pentru parteneriatul public -privat.

Primarul general al Capitalei, Adriean Videanu, declara, la inceputul acestui an, ca, pe masura ce vor fi construite noile parcaje subterane, parcarile de la sol, tip Dalli, vor disparea, mai ales ca in contractul dintre Primarie si Dalli se mentioneaza ca in cazul in care Municipalitatea are alte posibilitati, parteneriatul poate fi desfiintat.

<b>Bloombiz</b>
(Sursa: <a href=http://www.newsin.ro/ target=_blank>NewsIn</a>)