Desi au autostrada la o aruncatura de bat, locuitorii comunelor din nordul Capitalei circula tot in conditii vitrege. Cine e de vina si ce se poate face

Vineri, 22 Iunie 2018, ora 08:58
1045 citiri
Desi au autostrada la o aruncatura de bat, locuitorii comunelor din nordul Capitalei circula tot in conditii vitrege. Cine e de vina si ce se poate face
Foto: Arhiva Facebook/Asociatia Pro Infrastructura

Parte din vina pentru conditiile infernale in care se circula prin comunele din nordul Bucurestiului ar avea-o si Compania de Autostrazi care refuza sa ia masurile necesare pentru fluidizarea traficului, se arata intr-o postare a Asociatiei Pro Infrastructura. In replica, institutia sustine ca masurile se vor lua, dar numai atunci cand situatia o va permite.

Intr-o postare recenta de Facebook, Asociatia Pro Infrastructura (API) sustine ca nodul rutier de la Moara Vlasiei - care le-ar permite bucurestenilori mutati in nordul Capitalei sa intre pe autostrada A3 si sa se intoarca, in conditii de trafic civilizat, in oras - ar fi trebuit deja inaugurat. Faptul ca asa ceva nu s-a intamplat, iar oamenii sunt in continuare nevoiti sa circule pe drumuri judetene aglomerate, e numai vina Companiei Nationale pentru Administrarea Infrastructurii Rutiere (CNAIR).

"Nodul rutier este pregatit pentru a primi traficul inca de anul trecut, insa nu este receptionat de catre CNAIR dintr-un motiv mai mult decat penibil: face parte din contractul cu Aktor pentru constructia celor 3,3 km din Autostrada A3 de la intrarea in Bucuresti, iar vestitul regulament de receptie nu permite, conform CNAIR, decat receptii pentru santiere finalizate 100%.

Altfel spus, acest nod nu poate fi deschis fiindca la 16 km distanta, la intrarea in Bucuresti, cei 3,3 km de autostrada nu sunt inca finalizati. Este rusinos cum decidentii de la transporturi se ascund in spatele unui regulament de receptie aberant, in loc sa faca tot posibilul pentru a-l aduce la o forma axata pe binele cetatenilor", se arata in postarea API.

E greu de inteles cum poate CNAIR sa amane deschiderea nodului rutier, in conditiile in care soferii au atat de mare nevoie de el, a declarat pentru Ziare.com directorul executiv al API, Ionut Ciurea.

"In ultimii ani, s-au dezvoltat mult zonele Stefanesti, Tunari si Otopeni. Sunt foarte multi bucuresteni care locuiesc acolo si care vin zilnic in oras. Or, nodul de la Moara Vlasiei este cel care le permite sa o faca pe A3. Sigur ca sunt variante sa ajungi in Capitala si fara nod. Spre exemplu, o poti lua pe DN1, pe drumul judetean care face legatura dintre Tunari si Bucuresti (DJ 200B - n.red.) . Dar se circula mult mai greu si in conditii de risc mai mare decat pe autostrada.

In sine refuzul de a inaugura nodul este de neinteles, in conditiile in care el nici nu era la inceput in plan si s-a construit la solicitarea CNAIR. Iar daca l-ai facut, de ce sa-l tii in ...citeste mai departe despre "Desi au autostrada la o aruncatura de bat, locuitorii comunelor din nordul Capitalei circula tot in conditii vitrege. Cine e de vina si ce se poate face" pe Ziare.com

#A3 Bucuresti nord trafic Moara Vlasiei, #nod Moara Vlasiei Autostrada A3 inaugurare, #CNAIR nod Moara Vlasiei inaugurare , #Stiri Macroeconomie