De ce autostrada Ploiesti-Brasov nu se poate construi in parteneriat public-privat, in numai patru ani

Duminica, 02 Septembrie 2018, ora 19:41
1077 citiri
De ce autostrada Ploiesti-Brasov nu se poate construi in parteneriat public-privat, in numai patru ani
Foto: Arhiva Facebook/Asociatia Pro Infrastructura

Autostrada Ploiesti-Comarnic-Brasov nu va putea fi construita in parteneriat public privat (PPP), in numai 4 ani, asa cum sustine Cabinetul Dancila, a explicat pentru Ziare.com parlamentarul USR Catalin Drula. Membru in Comisia de Transporturi a Camerei Deputatilor, parlamentarul sustine ca, daca va continua sa incerce orbeste sa construiasca soseaua de mare viteza in acest fel, statul risca sa toace inutil sume uriase de bani, fara vreo garantie ca isi va vedea vreodata autostrada finalizata.

Cabinetul Dancila a adoptat, miercuri, un studiu de fundamentare intocmit de Comisia de Prognoza, in vederea construirii - in regim de PPP - a 106 kilometri de autostrada. Aceasta sosea pe care Guvernul vrea sa o construiasca ar urma sa continue traseul segmentului Bucuresti-Ploiesti din A3 si sa lege, astfel, Capitala de Brasov.

Studiul de fundamentare al Comisiei de Progoza prevede ca intreaga autostrada ar urma sa fie construita in numai 4 ani, adica pana in 2023. Cheltuiala si efortul realizarii soselei vor cadea, in principal, in seama viitorului constructor, care insa ii va putea taxa pe soferi pentru utilizarea soselei, ca sa isi scoata banii. In plus, constructorul ar urma sa primeasca de la stat zeci de milioane de euro anual, in conditiile in care numai din taxe de drum nu si-ar putea recupera investitia nici macar in 40 de ani!

Ziare.com v-a informat deja cu privire ca modul in care Comisia de Prognoza apreciaza ca ar trebui construita Autostrada Ploiesti-Comarnic- Brasov, iar textul studiului de fundamentare il puteti citi integral aici:

Traficul greu risca sa le tulbure vacantele turistilor de pe Valea Prahovei

Deputatul Catalin Drula sustine ca studiul de fundamentare al Comisiei de Prognoza adoptat recent de Guvern contine mai multe fragmente copiate dintr-un proiect mai vechi. In baza respectivului proiect, statul a incercat, fara succes, acum 3 ani, sa construiasca autostrada pana la Brasov, tot in parteneriat public privat. Cu alte cuvinte, sustine Catalin Drula, in loc sa caute solutii viabile pentru a construi drumul de mare viteza, Guvernul nu face decat sa amestce niste idei care s-au dovedit deja ineficiente.

Proiectul din 2015, care contine materiale ce se regasesc si in studiul de fundamentare recent adoptat de Guvern poate fi citit aici:

"Se poate vedea clar ca fragmente intregi din studiul de fundamentare sunt, de fapt, copiate din proiectul publicat pe site-ul Ministerului Transporturilor in 2015, pe vremea can ...citeste mai departe despre "De ce autostrada Ploiesti-Brasov nu se poate construi in parteneriat public-privat, in numai patru ani" pe Ziare.com

#autostrada Ploiesti Brasov constructie, #Catalin Drula constructie autostrada, #autostrada parteneriat public privat , #Stiri Macroeconomie