Cu o intarziere de peste 2 ani, in sfarsit, se va deschide traficul pe loturile 3 si 4 ale autostrazii Sebes-Turda

Marti, 24 Iulie 2018, ora 07:23
1465 citiri
Cu o intarziere de peste 2 ani, in sfarsit, se va deschide traficul pe loturile 3 si 4 ale autostrazii Sebes-Turda
Foto: Arhiva Facebook/Asociatia Pro Infrastructura

Compania Nationala de Autostrazi ar putea, in sfarsit, receptiona, chiar zilele urmatoare, lucrarile la loturile 3 si 4 ale autostrazii Sebes-Turda. Or, asta inseamna ca mult asteptata zi a deschiderii circulatiei pe cei 28,8 kilometri de autostrada care leaga Aiudul de Turda se apropie cu pasi repezi.

De fapt, de la Aiud la Turda ar fi trebuit sa putem circula pe autostrada inca din 2016. Din pacate, lucrarile nu s-au desfasurat in ritmul in care ar fi trebuit.

Dupa fiecare vizita pe santier, Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a anuntat ca a constatat probleme serioase atat pe Lotul 3 al autostrazii (dintre Aiud si Decea, pe care lucreaza firma Tirenna Scavi Spa), cat si pe cel al Lotului 4 (dintre Decea si Turda, coordonat de Porr Construct SRL).

Receptia lucrarilor a fost amanata, in repetate randuri, in conditiile in care pe lotul 4 aparusera mai multe probleme legate de alunecarea taluzurilor, iar pe Lotul 3 al autostrazii asfaltul nu avea rugozitatea necesara.

"Pe lotul 3 am facut o multime de masuratori ale parametrilor. Am masurat clasic, folosind dreptatul de 3 metri (lata, in limbajul constructorilor), pendulul si pata de nisip. Am masurat si cu un dispozitiv modern, Hawkey 2000. De fiecare data rezultatele masuratorilor au demonstrat ca noi avem dreptate, iar problemele soselei sunt reale.

De fiecare data constructorul a contestat rezultatele masuratorilor noastre. In cele din urma, insa, la inceputul acestei luni, constructorul pare sa fi acceptat rezultatele masuratorilor noastre si si-a asumat remedierea problemelor.

Pe Lotul 4, remedierile sunt realizate in proportie de peste 99%, iar asta inseamna ca, speram noi, in aceasta luna ar trebui sa putem, in sfarsit, sa facem receptia lucrarilor pe ambele loturi. Evident, cu amendamentul ca vom merge pe santier abia dupa ce constructorii ne vor notifica cu privire la faptul ca au terminat lucrarile si solicita receptia lor", a declarat pentru Ziare.com purtatorul de cuvant al CNAIR, Alin Serbanescu.

Asociatia Pro Infrastructura sustine de mai multa vreme ca sectorul de autostrada dintre Aiud si Turda este circulabil, dar ca autoritatile statului intarzie sa il inaugureze din comoditate si inconstienta, lasandu-i pe soferi sa circule in conditii de risc doar pe DN1.

Cativa membri ai asociatiei au si circulat, inca din luna februarie, cu masina pe soseaua neinaugurata, pentru a demonstra ca e practicabila. Argumentul n-a schimbat, insa, poz ...citeste mai departe despre "Cu o intarziere de peste 2 ani, in sfarsit, se va deschide traficul pe loturile 3 si 4 ale autostrazii Sebes-Turda" pe Ziare.com

#Autostrada Sebes Turda loturi inaugurare, #Autostrada finalizata loturi, #receptie loturi Autostrada Sebes Turda , #Stiri Macroeconomie

Curs valutar

1 EUR = 4.9773 RON

0.0002

1 USD = 4.7033 RON

-0.0249
  1. Guvernul pregătește schimbări în Legea Contabilității. Datele pentru depunerea situațiilor financiare anuale, pe cale să se schimbe
  2. Ce îi așteaptă pe contribuabili în 2025. Guvernul Ciolacu aduce schimbări și modificări de ultimă oră pentru e-Factura, e-TVA și e-Transport
  3. Moneda euro ar putea trece prin ”furtuna perfectă”! Avertisment din partea analiștilor financiari
  4. Dispar magazinele Profi. Tranzacția anului în comerţul alimentar
  5. Cum arată topul orașelor românești la capitolul performanță în afaceri. Primele locuri-surpriză nu sunt ocupate de Cluj sau de Capitală
  6. Un profesor universitar estimează ce impact economic poate avea instalarea la Cotroceni a lui Călin Georgescu
  7. Problemele majore pe care trebuie le gestioneze viitorul guvern al României de la 1 ianuarie 2025: „Suntem cu spatele la zid, din punct de vedere economic"
  8. Criza lovește sever peste 900.000 de români dintr-o țară vestică: Cel mai puternic stat anunță concedieri masive
  9. Țară la Marea Neagră fără pește în plase. Cum s-a sufocat pescuitul românesc în ultimii ani
  10. Mitul sistemului bugetar „umflat”. Cifrele care arată că sistemul public al României este mai mic decât oriunde în Europa