Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Cota de piata A&D Pharma pe vanzari farmaceutice, mai mare decat cea a competitorilor

Cota de piata A&D Pharma pe vanzari farmaceutice, mai mare decat cea a competitorilor

Grupul farmaceutic A&D Pharma Romania, format din reteaua de distributie de medicamente Mediplus si lantul de farmacii Sensiblu, a obtinut in 2006 rezultate spectaculoase in segmentul vanzarilor de produse farmaceutice unde cota de piata a depasit suma cotelor competitorilor.

Potrivit directorului executiv al A&D Pharma, Dragos Dinu, rezultatele grupului pentru anul 2006 marcheaza evolutii consistente, atat in ceea ce priveste cifra de afaceri cat si pe debit. A&D Pharma Romania a obtinut in 2006 un profit net cu 7,4 procente mai mare decat cel din anul 2005.

Cifra de afaceri consolidata a crescut in 2006 cu 34% fata de anul 2005, iar profitul inainte de deducerea dobanzilor, impozitelor, deprecierii si amortizarii (EBITDA) a atins 28,1 milioane de euro, in crestere cu 12% fata de anul anterior.

A&D Pharma a depasit cresterea anuala a pietei, cifra de afaceri a diviziei de distributie de medicamente Mediplus crescand anul trecut cu 37%, la 287,6 milioane de euro, iar farmaciile Sensiblu au inregistrat o cifra de afaceri de 89,8 milioane de euro, in crestere cu 42%.

Cota de piata a Mediplus in segmentul vanzarilor de produse farmaceutice catre farmaciile din Romania a crescut semnificativ in anul 2006, atingand 24% fata de 18%, cat s-a inregistrat in 2005. Aceasta cota de piata a depasit suma cotelor de piata inregistrate de competitori.

Potrivit presedintelui A&D Pharma, Dragos Dinu aproximativ 60% din cifra de afaceri a Mediplus o reprezinta vanzarile de medicamente cu prescriptie medicala. Restul de 40% din cifra de afaceri Mediplus o reprezinta produsele de ingrijire a sanatatii, dermatocosmetice, cosmetice sau para-farmaceutice.

In ceea ce priveste lantul de farmacii, Sensiblu a continuat sa isi consolideze pozitia pe piata pe parcursul anului 2006 prin adaugarea unui numar de 31 de unitati, astfel incat la finele anului 2006 lantul farmaceutic era compus din 206 unitati din 51 de localitati din Romania.

Sensiblu deserveste in prezent peste un milion de clienti in fiecare luna. De asemenea, presedintele companiei a mai spus ca lantul farmaceutic Sensiblu a fost primul care a operat programul de carduri de fidelitate, la sfarsitul lunii decembrie a anului trecut, Sensiblu avnd peste un milion de detinatori.

Reprezentantii A&D Pharma anticipeaza pentru anul 2007 o rata de crestere procentuala de doua cifre, precum si o continuare a cresterii societatii peste rata de crestere generala a pietei farmaceutice. De asemenea, se asteapta obtinerea unui EBITDA mai mare in termeni nominali.

In ceea ce priveste lantul de farmacii Sensiblu este anticipata obtinerea unei marje pozitive a EBITDA prin cresterea profitabilitatii farmaciilor prin realizarea unor planuri individuale pe farmacie, cresterea cifrei de afaceri generata de catre detinatorii de carduri si prin continuarea procesului de extindere a lantului de farmacii.

Bloombiz
(Sursa: NewsIn)

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.

Sursa: Business24
Articol citit de 1262 ori