Dupa un control la TAROM, Corpul de control al premierului transmite, printre altele, ca nu s-a aflat inca daca Razvan Cuc a incercat sau nu sa tina la sol avioane pentru a impiedica parlamentarii sa ajunga al Bucuresti si sa voteze rasturnarea Cabinetului Dancila.
In plus, nu e clar nici de ce, in ultima perioada, conducerea companiei aeriene s-a schimbat atat de des si nici cum si-a ales TAROM furnizorul de avioane ATR.
Potrivit Corpului de Control al premierului Romaniei (CCPR), s-a ridicat de 3 ori, in acest an, problema incalcarii GDPR. Unul dintre aceste cazuri a fost pe 10 octombrie 2019, ziua in care Guvernul Dancila a fost demis, prin motiune de cenzura.
La acel moment a izbucnit un imens scandal, in centrul caruia s-a aflat Razvan Cuc, la acea data ministru al Transporturilor. Cuc era banuit ca i-ar fi cerut fostei sefe TAROM, Valentina Mezei, o lista cu aeronavele in care urmau sa se imbarce parlamentari, cu destinatia Bucuresti. Ulterior, Cuc ar fi incercat sa-i impuna Valentinei Mezei sa tina avioanele respective la sol, astfel incat parlamentarii sa nu poate ajunge la Bucuresti si sa nu poata vota demiterea Cabinetului Dancila.
CCPR a descoperit ca TAROM a informat Autoritatea Nationala de Supraveghere a Prelucrarii Datelor cu Caracter Personal (ANSPDCP) cu privire la acest caz, "investigatiile cu privire la acest incident fiind in curs de desfasurare".
De altfel, CCPR a constatat ca, in mod normal, conducerea TAROM - companie aeriana cu capital de stat - ar fi trebuit aleasa prin concurs, in baza HG 109/2011, a guvernantei corporative. In loc sa faca asa, Ministerul Transporturilor a preferat, din motive neclare, sa pastreze conduceri interimare la varful companiei.
Iar asta inseamna ca respectivele conducerii n-au avut proiecte si contracte de mandat, cu indicatori clari de performanta. Iar pe termen lung - in ciuda unei usoare redresari financiare in 2019 - a afectat negativ compania TAROM.
Apoi, printre altele, CCPR mai transmite si ca "din informatiile/documentele puse la dispozitia CCPM de reprezentantii TAROM SA, nu a reiesit in ce modalitate a fost selectata firma de leasing Nordic Aviation Capital in vederea derularii operatiunilor de leasing operational si buy-back, raportat la obligatiile instituite de prevederile art. 23 din Legea nr. 15/1994 privind amortizarea capitalului imobilizat in active corporale si necorporale, cu modificarile si completarile ulterioare.
De asemenea, au fost constatate si alte aspe ...citeste mai departe despre "Corpul de Control: Conducerea TAROM se schimba prea des, exista suspiciuni de infractiuni. A incercat Cuc sa tina avioane la sol de motiune?" pe Ziare.com