Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Preşedintele Federaţiei Mecanicilor de Locomotivă, despre riscul de intrare în faliment a CFR Călători: „Vinovăţia aparţine statului român”

Preşedintele Federaţiei Mecanicilor de Locomotivă, despre riscul de intrare în faliment a CFR Călători: „Vinovăţia aparţine statului român”

CFR Călători poate fi dusă către faliment prin nepăsarea statului român, care nu a înţeles în ultimii 20 de ani să aloce bani pentru investiţii, mai ales că din decembrie 2023, CFR SA şi Autoritatea de Reformă Feroviară nu mai au voie să atribuie secţiile de circulaţie şi traseele decât prin licitaţie, a declarat, pentru AGERPRES, preşedintele Federaţiei Mecanicilor de Locomotivă, Iulian Măntescu.

"Uniunea Europeană impune liberalizarea atribuirii secţiilor de circulaţie, nu a circulaţiei trenurilor de călători - pentru că avem mai mulţi operatori în piaţa de transport de călători, deci ea este liberalizată - dar din 2023, din luna decembrie, CFR SA şi Ministerul Transporturilor, prin Autoritatea de Reformă Feroviară, nu mai au voie să dea secţiile de circulaţie şi traseele decât prin licitaţie.

Gândiţi-vă ce se întâmplă în situaţia actuală! CFR Călători, neavând dotări tehnice, şi nici ceilalţi cinci operatori pe care îi avem cu capital autohton românesc, nu va avea capacitatea să se bată cu marile multinaţionale care vor veni la licitaţie. Şi aici dau exemplul Germaniei, Austriei, Italiei, Franţei, Spaniei. Toţi aceşti mari operatori, care sunt susţinuţi masiv de statele respective, s-au autorizat deja şi licenţiat la entităţi recunoscute din UE şi atunci CFR Călători va fi spulberată. Neavând dotare tehnică, va fi eliminată din licitaţiile de serviciu public", a spus Măntescu.

El a precizat că, în ciuda infrastructurii feroviare proaste din România, companiile străine de transport feroviar vor fi interesate să opereze pentru că vor licita culoarele modernizate şi, odată câştigate, pe acestea nu va mai avea voie să circule un alt operator cu nicio trasă, astfel că CFR Călători, cu materialul său rulant vechi, ar putea să acopere doar linii secundare, din care nu-şi va scoate veniturile necesare să supravieţuiască.

"Vor fi interesaţi (să opereze în România - n. r.) pentru că e de ajuns să ia magistralele principale, să ia culoarul modernizat Bucureşti - Constanţa, Bucureşti - Curtici. În momentul în care ei le-au câştigat, nu mai are voie să circule niciun operator cu nicio trasă pe culoarul respectiv şi, astfel, te-a blocat, iar tu, ca societate a statului român, vei circula pe secţii secundare unde nu vei produce venituri ca să supravieţuieşti.

De aceea spun că CFR Călători poate fi dusă către faliment pri ...citeste mai departe despre "Preşedintele Federaţiei Mecanicilor de Locomotivă, despre riscul de intrare în faliment a CFR Călători: „Vinovăţia aparţine statului român”" pe Ziare.com

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.

Sursa: Business24
Articol citit de 55 ori
Citeste mai multe despreCFR Calatori mecanici locomotiva