România are în derulare proiecte impresionante de infrastructură care atunci când vor fi finalizate ar trebui să contribuie la siguranța rutieră, fluidizarea traficului și atragerea noilor oportunități de business, ori înlesnirea celor care sunt deja active.
Viteza de construcție a acestora este, însă, foarte mică și frecvent apar probleme greu de rezolvat.
Golden-Gate-ul României, cum a fost botezat podul suspendat peste Dunăre de la Brăila, ar fi putut să fie terminat anul acesta. Însă, nu mai este timp fizic pentru că lucrările au fost tergiversate.
Mai sunt pasajele din Capitală cum ar ”Doamna Ghica”, ”Berceni”, ”Oltenița”. Acestea vor fi gata până la jumătatea anului viitor. Cel puțin așa promit autoritățile. Și dacă nu vor fi catastrofe naturale.
De ce se construiesc atât de greu podurile rutiere în România
Ionuț Ciurea, directorul executiv al Asociației Pro Infrastructură a explicat într-un interviu pentru Ziare.com de ce în România par că lucrurile se fac cu încetinitorul atunci când vorbim despre infrastructură.
Specialistul a spus că în cazul podurilor și pasajelor rutiere, cu cât proiectul este mai complicat, cu atât ar fi bine să îți alegi firmele care vor face lucrări.
”Sunt anumite momente în execuție pe care ar fi bine să le contractezi cu cineva decent pentru că tu dai garanție pentru lucrarea respectivă. De exemplu dacă pui hidroizolația prost s-ar putea ca iarna următoare să ai probleme cu acel pod. Nu-ți permiți să pui orice tip de beton cu oricine, nu poți pune hidroizolația cu oricine, nu poți suda cu oricine”, a spus Ionuț Ciurea.
În opinia expertului, motivele pentru care la noi podurile și pasajele se construiesc mai lent țin de mai mulți factori și sunt diferite de la un proiect la altul.
”Prima problema este capacitatea administrației de a-și derula proiectul, de la pregătire, licitație, derulare în șantier, plată, exproprieri, mutări de utilități, etc.
Apoi este capacitatea constructorului de a face.
Apoi sunt factorii care țin de piață, de vreme, război de exemplu, criză economică. Crește prețul la materiale și atunci crește și prețul lucrărilor”, a mai spus directorul Pro Infrastructura.
De ce are Oradea atât de multe pasaje
Ionuț Ciurea a dat exemplul orașului Oradea unde locuitorii au devenit de-a dreptul exasperați de lucrările în carosabil. Nici nu se încheie ...citeste mai departe despre "Trei motive pentru care românii construiesc atât de greu poduri rutiere. ”Nu poți lucra cu oricine în orice condiții”" pe Ziare.com