Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Cât de fragilă este infrastructura rutieră din România. Cele șase măsuri pregătite pentru a rezolva marile problemele de siguranță

Cât de fragilă este infrastructura rutieră din România. Cele șase măsuri pregătite pentru a rezolva marile problemele de siguranță

Infrastructura rutieră reprezintă al șaptelea indicator cheie de performanță care trebuie monitorizat atent de autoritățile române pentru a identifica problemele care duc la creșterea numărului de accidente rutiere.

Sunt specialiști care spun că de fapt infrastructura nu prea contează. Însă alții sunt de părere că un drum care nu este semnalizat eficient va fi unul mortal.

Promisiunile autorităților trecute în strategii naționale

În Strategia Națională pentru Siguranța Rutieră 2022-2030, publicată spre finalul anului trecut, autoritățile promit că infrastructura rutieră va fi o prioritate în perioada următoare.

”Din punct de vedere al infrastructurii, Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii, prin Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), prioritizează intensificarea construcţiei de autostrăzi și de centuri ocolitoare, precum şi modernizarea drumurilor existente şi creşterea siguranţei rutiere prin introducerea de soluții tehnologice noi și avansate în domeniul siguranței rutiere, implementarea sistemului de circulație alternativă 2+1, menținerea “infrastructurii lizibile” care se adresează tuturor participanților la trafic și care este pusă în aplicare de către administratorul drumului prin intermediul mesajelor şi indicatoarelor de informare cu privire la folosirea corectă și adecvată a infrastructurii.

De asemenea, prin CNAIR vor fi derulate şi proiecte pentru identificarea, analiza și eliminarea punctelor periculoase de pe rețeaua de drumuri naționale aflate în administrare.

Un alt aspect de interes pentru dezvoltarea siguranţei infrastructurii îl constituie construirea de zone fixe pentru efectuarea controalelor tehnice în trafic şi construirea/amenajarea de parcări sigure și securizate”, se arată în Strategia Națională pentru Siguranța Rutieră.

Autoritățile mai subliniază că ”pentru drumurile judeţene, din totalul de 35.085 km drumuri doar 15.232 km au fost modernizați reprezentând 43,41% din total. Drumurile județene și comunale sunt în general degradate și cu soluții tehnice depășite, nepermițând un acces facil spre zonele rurale și orașele mici”.

Și că pe lângă faptul că aceste ”stări de fapt” îngreunează accesul locuitorilor mediului rural și ai orașelor mici la serviciile publice, locurile de muncă și oportunitățile oferite de centrele urbane din regiune, etc, ”l ...citeste mai departe despre "Cât de fragilă este infrastructura rutieră din România. Cele șase măsuri pregătite pentru a rezolva marile problemele de siguranță" pe Ziare.com

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.

Sursa: Business24
Articol citit de 306 ori