Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Pierderile uriase aduse economiei mondiale de esuarea navei Ever Given in Canalul Suez

Pierderile uriase aduse economiei mondiale de esuarea navei Ever Given in Canalul Suez

Miliarde de dolari se pierd in fiecare zi in care nava de cointainere Ever Given blocheaza canalul Suez, in timp ce la capetele acestuia s-au strans deja peste 400 de nave comerciale care stau in asteptare pentru a trece spre si dinspre Marea Mediterana.

Potrivit Lloyds List, jurnalul industriei de transport maritim, care estimeaza ca blocajul impiedica marfurile in valoare de aproximativ 9,6 miliarde de dolari pe zi numai in marfa de containere, adica 400 de milioane de dolari pe ora.

Intrucat marfurile containerizate reprezinta doar 26% din traficul total prin canal, punctul de vanzare estimeaza ca valoarea reala totala a marfurilor retinute este probabil mult mai mare. Calculele aproximative sugereaza ca traficul spre vest valoreaza zilnic aproximativ 5,1 miliarde dolari, in timp ce traficul spre est valoreaza 4,5 miliarde de dolari.

Ever Given, o nava transportatoare de containere de 224.000 de tone inregistrata in Panama, s-a lovit marti 23 martie, in Canalul Suez, in timp ce se indrepta din China catre Olanda. De vineri, sute de nave asteapta acum sa intre in canal din ambele parti.

Autoritatile responsabile cu circulatia navala in canalul Suez desfasoara in dupa-amiaza zilei de luni, 29 martie, operatiuni de amploare pentru repunerea pe traseu a navei Ever Given. Imaginile live, precum si pozitionarea GPS in timp real indica faptul ca vasul Ever Given a fost deblocat si s-a repus in miscare in jurul orei 16.00, ora Romaniei.

Cu toate acestea, dupa a 7 zi in care nava a ramas intepenita in malul canalului, putem face o estimare ca numai pe partea de containere au intarziat marfuri de aproape 70 de miliarde de dolari.

Aproximativ 12% din comertul global trece prin Canalul Suez, care leaga Marea Mediterana de Marea Rosie si creeaza cea mai scurta legatura maritima pentru marfurile care calatoresc din Asia in Europa. Impasul apare deoarece se estimeaza ca 90% din comertul global este transportat pe mare, potrivit Organizatiei pentru Cooperare si Dezvoltare Economica.

Pe masura ce blocajul continua zile intregi, apar tot mai multe semne de ingrijorare cu privire la modul in care acest lucru ar putea afecta economia si lanturile sale de aprovizionare globale din ce in ce mai conectate. SUA au intervenit pentru a oferi asistenta autoritatilor egiptene in eliberarea navei gigantice.

Petrolul care trece prin Canalul Suez

Din 39,2 milioane de barili de titei importat pe zi, pe mare in 2020, 1,74 milioane de barili pe zi au trecut ...citeste mai departe despre "Pierderile uriase aduse economiei mondiale de esuarea navei Ever Given in Canalul Suez" pe Ziare.com

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.

Sursa: Business24
Articol citit de 414 ori