Când vom avea prima autostradă care să lege două puncte cardinale ale României: cele trei variante posibile V-E sau N-S

Luni, 30 Ianuarie 2023, ora 21:44
629 citiri
Când vom avea prima autostradă care să lege două puncte cardinale ale României: cele trei variante posibile V-E sau N-S
Autostrada spre Nădlac FOTO: CNAIR

România are în lucru, licitație sau studiu de fezabilitate multe proiecte mari de infrastructură care compun rute importante pentru schimburile comerciale cu vestul Europei.

Altele sunt absolut indispensabile pentru siguranța circulației interne pentru că unesc diverse zone geografice pentru care în acest moment singura alternativă pentru a circula decent este avionul.

Părți importante din aceste trasee sunt deja date în circulație. Altele se află în licitații de lucrări. Sunt însă și tronsoane importante care în acest moment sunt doar niște linii trasate pe hartă, pentru care nu s-au făcut studii de fezabilitate. Există însă o strategie și par că autoritățile se țin de aceasta sau sunt nevoite să se țină, altfel pierd bani.

Vor fi gata în câțiva ani, însă acesta este scenariul foarte optimist pentru că altfel avem de spart munți, de făcut tuneluri, prețurile materialelor se pot modifica sau atribuirea contractelor pot fi întârziate de licitații contestate.

1. Varianta A4-A2-A0-A1

Ziare.com a solicitat părerea experților în infrastructură pentru cele trei variante de autostradă posibile care să lege două puncte cardinale ale țării: N-S sau V-E.

Cel mai avansat traseu care va străbate România de la est la vest este A4-A2-A0-A1, adică din Portul Constanța până la granița cu Ungaria, la Nădlac.

Horațiu Cosma, fost secretar de stat în Ministerul Transporturilor, a spus într-un interviu pentru Ziare.com că aceasta este cea mai avansată rută dar și că a absorbit cea mai mare parte a fondurilor europene pe care le-am accesat de la intrarea în UE până azi.

”Cea mai mare parte a rutei este deja construită. Vorbim de aproximativ 80%. Dacă mergem dinspre Constanța spre București avem A4-centura Constanța și A2 date în exploatare. Mai departe ar trebui să fie Autostrada de Centură București, cu inelul sudic care ar trebui să fie în circulație până anul viitor și în execuție pe celelalte tronsoane. Apoi A1 – București – Pitești este în exploatare, iar de acolo urmează ”Cuiul lui Pepelea”, A1 Sibiu-Pitești. Tronsonul cel mai scurt, Sibiu-Boița (13 km) a fost deschis anul trecut, în decembrie.

Celelalte sectoare sunt toate contractate. Pitești-Curtea de Argeș este în lucru din 2021 și este în stadiul fizic de aproximativ 30%. La celelalte tronsoane, pe zona montană, ar trebui să înceapă lucrările anul acesta sau începutul anu ...citeste mai departe despre "Când vom avea prima autostradă care să lege două puncte cardinale ale României: cele trei variante posibile V-E sau N-S" pe Ziare.com

Eveniment Antreprenoriatul Profesie vs Vocatie

Verdict oficial în cazului celei mai așteptate autostrăzi din România. Când va fi gata A7: „Nu avem emoții!”
Verdict oficial în cazului celei mai așteptate autostrăzi din România. Când va fi gata A7: „Nu avem emoții!”
Moldova încă este singura regiune din România fără autostrăzi, care să o „lege” de restul țării. Totuși, instituțiile responsabile pentru dezvoltarea infrastructurii rutiere promit...
#autostrazi Romania, #ruta Constanta Nadlac, #ruta Ungheni Bors, #ruta Siret Giurgiu, #autostrada A0, #autostrada A1, #Autostrada A3, #Autostrada Moldovei , #Stiri Macroeconomie