Autostrada Sibiu-Pitesti ar putea salva zeci de vieti anual. Dar in loc sa fie aproape gata, ea abia prinde contur... pe hartie

Miercuri, 10 Iulie 2019, ora 00:00
1018 citiri
Autostrada Sibiu-Pitesti ar putea salva zeci de vieti anual. Dar in loc sa fie aproape gata, ea abia prinde contur... pe hartie
Foto: Facebook/Asociatia Pro Intrastructura

Desi la anul ar fi trebuit sa se inaugureze, Autostrada Sibiu-Pitesti abia incepe sa prinda contur pe hartie, in aceste zile.

Iar asta inseamna ca soferii care calatoresc intre centrul si vestul tarii vor fi obligati, multi ani de acum incolo, sa isi riste viata, circuland pe DN 1 si pe DN 7, cele mai aglomerate si mai periculoase sosele din Romania.

Din cauza ca cele doua drumuri nationale (DN) sunt aproape in permanenta foarte aglomerate, accidentele se tin lant. In medie, peste 100 de oameni mor anual in evenimente rutiere nedorite petrecute pe aceste doua sosele.

In mod evident, solutia este constructia unor drumuri de mare viteaza, care sa decongestioneze traficul de pe DN-uri si sa le permita soferilor sa circule in siguranta. Iar printre aceste sosele de viteza pe care autoritatile promit de mai bine de un deceniu ca le vor construi in zona central-vestica a Romaniei se numara si Autostrada Sibiu-Pitesti, care ar urma sa fie parte din A1.

De fapt, potrivit Masterplanului de Transport al Romaniei publicat pe site-ul ministerului de resort, lucrarile la Autostrada Sibiu-Pitesti ar fi trebuit sa inceapa in anul 2016 si sa se termine in 2020.

Potrivit Masterplanului de Transport, Autostrada Sibiu - Pitesti ar trebui sa fie aproape gata

Pentru eficienta, traseul de 123 de kilometri al soselei de mare viteza a fost impartit in 5 loturi: Sibiu - Boita (13,17 km), Boita - Cornetu (34,33 km), Cornetu - Tigveni (35,30 km), Tigveni - Curtea de Arges (9,86 km) si Curtea de Arges - Pitesti (30,35 km).

Cand s-a intocmit masterplanul, Compania de Drumuri avea deja un studiu de fezabilitate pentru autostrada, dar acesta era vechi (intocmit inainte de 2010) si trebuia revizuit. In consecinta, institutia a contractat asocierea de societati italiene Spea - Tecnic pentru a face revizuirea.

Din pacate, italienii n-au livrat documentatia la timp. Contractul a fost suspendat si apoi reluat. Indiferent ce a facut, CNAIR nu s-a inteles cu italienii. In consecinta, institutia n-a mai primit decat revizuirile pe loturile 1 si 5 ale Autostrazii Sibiu - Pitesti. Intr-un final, contractul cu Spea - Tecnic s-a incheiat, in august 2017.

Aflat si la acea vreme la conducerea Transporturilor, Razvan Cuc a sustinut ca are o solutie de rezerva. Mai exact, pentru loturile 2, 3 si 4 ale autostrazii urmau sa se foloseasca documentatiile vechi, dar care urmau sa fie revizuite de inginerii de la CNAIR.

Una peste alta, lipsa documentatiei riguroase a intarziat ...citeste mai departe despre "Autostrada Sibiu-Pitesti ar putea salva zeci de vieti anual. Dar in loc sa fie aproape gata, ea abia prinde contur... pe hartie" pe Ziare.com

Eveniment Antreprenoriatul Profesie vs Vocatie

#Autostrada Sibiu Pitesti Pro Infrastructura, #intarzieri Autostrada Sibiu Pitesti, #primele lucrari proiectare Autostrada Sibiu Pitesti , #Stiri Macroeconomie