Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Autostrada-fantomă din nord care crește în anonimat. "Nu contează care va fi gata prima. Important este să spargem munții"

Autostrada-fantomă din nord care crește în anonimat. "Nu contează care va fi gata prima. Important este să spargem munții"

Unul dintre cele mai importante proiecte de autostrăzi din România, proiectată pe o lungime de 335 de kilometri, este trecută sub tăcere la nivel central, deși în nordul îndepărtat al țării autoritățile susțin că lucrează intens pentru a o pune în practică.

Proiectul Autostrăzii Nordului (A 14), care ar trebui să lege Satu Mare de Suceava, pe o distanță planificată de 335 de kilometri, se află încă în faza studiilor de fezabilitate, deși, conform legii, ar mai fi aproximativ doi ani până când ar trebui finalizată construcția.

Conform Legii nr. 264 din 20 noiembrie 2020, Autostrada A14 pornește de la punctul de pe granița cu Ungaria, Oar, Satu Mare, traseul parcurgând spre est trece prin apropierea localităților Satu Mare, Baia Mare, Dej, Bistrița, Vatra Dornei, după care este preconizată o joncțiunea cu autostrada A7, continuându-și traseul până la Suceava.

Inițial era prevăzut ca, de la Satu Mare, autostrada să treacă spre Ungaria prin punctul de frontieră Petea. Ulterior autoritățile din Ungaria au identificat un sit Natura 2000 la Rozsály - Csengersima în dreptul localității Petea care a dus la modificarea traseului pe partea stângă a râului Someș, urmând ca drumul să intersecteze granița cu Ungaria în dreptul localității Csenger din Ungaria și Oar din România, aproximativ 7 km la sud de Petea, în linie aeriană. Aici încă nu există un punct de trecere comun al frontierei.

Și în celălalt capăt, în județul Suceava în urma forajelor s-a descoperit că în unele locuri straturile de pământ se deplasează.

În ce stadii sunt studiile de fezabilitate pe A14

Horațiu Cosma, fost secretar de stat în Ministerul Transporturilor, a declarat pentru Ziare.com că cel mai avansat tronson în ceea ce privește studiul de fezabilitate este cel mai puțin relevant din tot traseul.

”Să o luăm de la început, de la est la vest, de la Suceava. Primul tronson, Vatra Dornei- Suceava, era în proiectare la Compania de Drumuri din 2021. Anul trecut s-a reziliat contractul. Înțeleg că, din cauza creșterii prețurilor în zona de materiale de construcție, proiectantul n-a mai făcut față. Guvernul României a venit cu ordonanță de urgență care să ajusteze, dar tot n-a fost suficient și le-a creat o portiță prin care au putut să ceară încetare amiabilă a contractului. În prezent, acesta este stadiul. Contractul este reziliat și nu s-a mai re-licitat, d ...citeste mai departe despre "Autostrada-fantomă din nord care crește în anonimat. "Nu contează care va fi gata prima. Important este să spargem munții"" pe Ziare.com

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.

Sursa: Business24
Articol citit de 4 ori