Autoritatile vor sa faca un pod urias la Gradistea, ca sa aiba loc... navele de croaziera de pe Arges. Pana atunci, ocolim prin Videle

Marti, 29 Ianuarie 2019, ora 08:28
1278 citiri
Autoritatile vor sa faca un pod urias la Gradistea, ca sa aiba loc... navele de croaziera de pe Arges. Pana atunci, ocolim prin Videle
Foto: Arhiva Facebook/Asociatia Pro Infrastructura

Din cauza ca podul feroviar peste raul Arges de la Gradistea este dezafectat, toate trenurile care circula pe ruta Bucuresti-Giurgiu fac un ocol mare prin Videle. Pentru un calator, asta insemna si de trei ori mai mult timp petrecut in tren. Din pacate, in loc sa construiasca repede un pod functional, care sa le fie oamenilor de folos, autoritatile contempla posibilitatea ridicarii unuia urias, pe sub care sa poata aluneca nestigherite vase de croaziera, cum n-au mai navigat vreodata pe acest rau.

Asa cum Ziare.com v-a informat deja, calea ferata dintre Bucuresti si Giurgiu - cu tot cu podul feroviar peste raul Arges de la Gradistea - a fost construita de societatea britanica John Trevor-Barkley si data in folosinta in anul 1869, in vremea regelui Carol I.

Atat de durabila a fost lucrarea englezilor, incat trenurile noastre au circulat pe drumul de fier construit de ei vreme de 136 de ani. Abia in 2005, o parte a podului peste Arges a cedat, din cauza inundatiilor. Chiar si atunci, parte din presa locala scria ca podul ar mai fi durat, daca nu l-ar fi subrezit o firma din zona.

Oricum, problema nu parea atunci una grava. La urma urmei, se prabusise o parte dintr-un pod, care putea fi oricand reparat sau, la nevoie, inlocuit cu unul nou. Din pacate, dupa 13 ani in care 17 ministri s-au perindat la conducerea Ministerului Transporturilor, problema a ramas tot nerezolvata.

Ce-i drept, in 2017, Compania Nationala de Cai Ferate (CNCF) a semnat un contract cu Asociarea Baicons Impex SRL si Acciona Ingenieria pentru intocmirea unui studiu de fezabilitate care sa stea la baza reabilitarii intregului traseu feroviar Bucuresti-Giurgiu. Mai exact, specialistii celor doua firme contractate de CFR urmau sa vina cu solutiile cele mai bune pentru reabilitarea rapida, ieftina si durabila a caii ferate, in doua etape, dupa cum se arata intr-un raspuns formulat de CFR la solicitarea Ziare.com.

Tocmai cand studiul era in curs de finalizare, insa, a aparut o situatie neprevazuta: cabinetul Dancila a scos de la naftalina proiectul Canalului Bucuresti-Dunare, sustinand ca are ambitia de a transforma Capitala in port fluvial.

Or, asta insemna inainte de toate amenajarea pentru navigatie a Argesului si gandirea unui nou tip de pod, suficient de inalt incat sa permita inclusiv navelor mari sa strabata raul. Comunistii - cei care si-au dorit canal intre Dunare si Capitala - au incercat sa faca si ei un astfel de pod la Gradistea, dar proiectul a fost abandonat.

...citeste mai departe despre "Autoritatile vor sa faca un pod urias la Gradistea, ca sa aiba loc... navele de croaziera de pe Arges. Pana atunci, ocolim prin Videle" pe Ziare.com

#Pod Gradistea CFR Canal Dunarea Bucuresti, #pod tren Arges Gradistea CFR, #pod Gradistea CFR Canal Dunare Bucuresti , #Stiri Macroeconomie