Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Top 10: Cele mai periculoase masini

Top 10: Cele mai periculoase masini
Atunci cand cumparati o masina, unul dintre primele lucruri la care va ganditi este siguranta pe care v-o ofera. Aceasta se intampla mai ales in cazul in care doriti sa achizitionati o masina de familie. Revista Forbes s-a gandit la siguranta cititorilor ei si a facut un top al masinilor pe care ar trebui sa le evitati daca siguranta pe sosea este grija dumneavostra principala.

1. Buick Rendezvous - SUV

Modelul Rendezvous a adus destul de multi clienti in dealership-urile Buick, datorita campaniei de promovare, care l-a avut ca imagine pe campionul la golf Tiger Woods. Insa modelul din 2007 va fi si ultimul. Acesta a obtinut doar 3 stele din cinci la testul de impact frontal, asa ca va fi inlocuit in 2008 de Buick Enclave, care ofera mai multa siguranta ocupantilor.

2. Ford Ranger/Mazda Seria B

Ranger are un design simplist, perfect pentru cei care prefera sa isi cumpere masini mai ieftine, fara prea multe pretentii. Din nefericire, Ranger nu are airbag-uri laterale, nici macar ca optiune, si nici nu are control al stabilitatii stabil. Mai mult decat atat, Ranger a obtinut un punctaj foarte modest la testul de rasturnare - prezinta un risc de 20-30 la suta sa se rastoarne, in cazul unei coliziuni.

3. Nissan Frontier - camioneta cu cabina extinsanissan.jpg

Controlul stabilitatii este doar optional la Nissan Frontier. Trebuie luat in considerare si punctajul de doar 3 stele din 5, atat la testul de rasturnare, cat si la cel de coliziune frontala. Doar varianta in patru usi a modelului a reusit sa scoata un rating de 4 din 5 la coliziunea frontala. Totodata, in ceea ce priveste impactul din spate, Frontier a primit cel mai slab calificativ. La aceste lucruri se adauga faptul ca airbag-urile laterale nu fac parte din dotarile de baza, ele venind doar ca optiune.

4. Ford Escape/Mercury Mariner - SUV-uri

Atat micul SUV Escape, cat si "varul" sau, Mariner, au primit calificativul "slab" la evaluari, din cauza faptului ca nu protejeaza capul si toracele soferului in cazul unui impact lateral efectuat fara airbag-ul optional. In plus,in urma testelor guvernului SUA, Mariner a primit o sigura stea din trei, ceea ce inseamna ca prezinta un risc ridicat de rasturnare. Sa va mai spunem ca nu are nici control computerizat al stabilitatii? Specialistii spun ca e mai bine sa asteptati pana la lansarea variantei 2008, cand air bag-urile frontale si laterale, dar si controlul stabilitatii, vor intra in dotarile standard.

5. Toyota Yaris - 4 usi

In ciuda faptului ca are un consum scazut, un design interior interesant, precum si alte atribute, specialistii spun ca Yaris nu este o masina pe care s-o recomande, din cauza ca este instabila la manevre scurte, iar soferul poate pierde controlul foarte usor. Si de parca asta n-ar fi fost de ajuns, Yaris nu a primit nici calificative prea bune la testele de coliziune.

hyundai.jpg6. Hyundai Accent - 4 usi

Accent a primit rating-uri slabe la testele de coliziune din spate si din lateral, iar in cazul celei frontale a primit doar un "Acceptabil". Si asta in conditiile in care are airbag-uri laterale ca dotare standard.

7. Toyota Matrix/Pontiac Vibe - 4 usi

Cele doua masini au obtinut note destul de mari la testele de coliziune, insa doar atunci cand au fost dotate cu airbag-uri laterale. Fara acestea, au obtinut doar 3 stele din 5 la coliziunea laterala. De asemenea, controlul stabilitatii este optional. Ambele modele vor fi inclocuite dupa 2008.

8. Kia Rio - 4 usi

Rio seamana ca structura cu Hyundai Accent si, la fel ca aceasta, a primit un rating de doar 3 stele la coliziunea laterala, plus aprecierea "Slab" la impact din spate si "Acceptabil" la cel frontal. Ce este surprinzator este ca aceste aprecieri modeste au fost obtinute atunci cand masina era echipata cu airbag-urile laterale standard. Din fericire, Rio a obtinut un scor peste medie in ceea ce priveste capacitatea de a evita un accident, din partea Consumer Reports.

9. Chevrolet Aveo - 4 usichevrolet.jpg

Aveo este un vehicul usor si simplu, asamblat in Corea de Daewoo si este cel mai ieftin automobil de pe piata americana. Are ca dotare standard airbag-uri laterale in fata, insa nu si in spate, si a obtinut rating-uri nu prea bune la testele de coliziune.

10. Suzuki Reno/Forenza

Aceste doua masini sunt fabricate tot de Daewoo, in Corea. Automobilele sunt echipate cu airbag-uri laterale in fata, insa asta nu le-a ajutat sa treaca cu brio de testele de coliziune laterala. Nici la cele de impact din spate nu s-au descurcat prea bine.

Bloombiz



Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 2818 ori