Un nou pasaj la iesirea din Capitala, spre DN1

Joi, 24 Mai 2007, ora 03:00
1345 citiri

Guvernul a hotarat, in sedinta de miercuri, modificarea indicatorilor tehnico-economici pentru obiectivul de investitii "Fluidizarea traficului pe DN1 intre km 8+100 si km 17+100 si Centura rutiera in zona de nord a municipiului Bucuresti", in zona urmand sa fie construit un pasaj.

Potrivit hotararii, Executivul a aprobat o Hotarare pentru modificarea si completarea HG nr. 98/2004, modificare care a vizat schimbarea solutiei de amenajare a intersectiei dintre bulevardul Aerogarii si bulevardul Ion Ionescu de la Brad.

Astfel, "datorita diferentelor mari dintre valorile fluxurilor de trafic inregistrate pe directiile componente ale intersectiei", in aceasta zona a devenit necesara realizarea unui pasaj inferior pe axul Soseaua Bucuresti - Ploiesti, pentru eliminarea fragmentarii traficului auto din zona intersectiei DN 1 cu B-dul Aerogarii si B-dul Ion Ionescu de la Brad.

Odata cu constructia noului pasaj, vor fi asigurate virajele de stanga in intersectie pe directia Otopeni - Aeroportul Baneasa - B-dul Aerogarii, precum si de dreapta pe relatia B-dul Aerogarii - Aeroportul Baneasa - Otopeni, prin realizarea unor benzi de circulatie la nivelul superior pasajului proiectat si a unei intersectii giratorii, ambele amenajate la nivel, va fi realizata o zona central- inelare cu o raza de 16 metri si o parte carosabila cu latimea de 14 metri cu rol de colectare, selectare si distribuire a traficului.

De asemenea, prin realizarea noului obiectiv, se urmareste sporirea capacitatii de circulatie prin separarea clara a directiilor de mers, cresterea gradului de siguranta prin reducerea vitezei de circulatie in intersectie, intreruperea vizibilitatii asupra terenului situat dupa intersectie prin realizarea pe suprafata insulei centrale a unei amenajari peisagistice, realizarea de insule separatoare atat pe B-dul Aerogarii cat si pe B-dul Ion Ionescu de la Brad.

Potrivit hotararii Executivului, largirea si modernizarea soselei de centura a municipiului Bucuresti a aparut ca o necesitate obiectiva pentru descongestionarea circulatiei din oras si din zona de nord a Capitalei, cat si pentru fluidizarea traficului atat pe DN1, principala artera de acces in municipiul Bucuresti, prin marirea capacitatii de preluare a traficului de tranzit de pe A1, DN1A, DN7, DN2 si A2 precum si traficul periferic generat de zonele rezidentiale din jurul Capitalei.

Finantarea acestui obiectiv se va face de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor, in limita sumelor aprobate anual cu aceasta destinatie, conform programului de investitii publice aprobate, potrivit legii.

Obiectivul "Fluidizarea traficului pe DN1 intre km 8+100 si km 17+100 si centura rutiera in zona de nord a municipiului Bucuresti "este alcatuit din sapte proiecte independente numite obiecte, care sunt in diferite stadii de promovare sau executie, in functie de prioritati si de esalonarea nivelului de finantare.

Pentru obiectele 1 - 5 indicatorii tehnico-economici au fost aprobati prin Hotararea Guvernului nr. 98/2004 pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai obiectivului de investitii "Fluidizarea traficului pe DN1 intre km 8+100 si km 17+100 si Centura rutiera in zona de nord a municipiului Bucuresti".

Bloombiz
(Sursa: NewsIn)