Cele mai proaste masini in 2005

Joi, 09 Februarie 2006, ora 09:52
1145 citiri

Am putea spune ca nu mai exista masini proaste in ziua de azi. Globalizarea, informatizarea si mai ales inlocuirea fortei de munca umane cu roboti "destepti" ar trebui sa nu produca decat minuni ale tehnicii. Gresit! Se pare ca apelativul de "masina proasta" nu a intrat inca in istorie.Dar ce intelegem printr-o masina proasta? Analistii de la Forbes au intocmit un top al celor mai proaste masini din 2005, dar nu se refera in niciun caz la IQ-ul acestor masini sau la capacitatile lor "intelectuale". Masina proasta este aleasa dupa trei criterii: fie este cea mai nesigura (ca stele obtinute la crash-test), fie are cea mai slaba calitate previzionata (raportata la utilizarea in timp) sau cea mai slaba cotatie la revanzare (adica nu prea mai iei nimic pe ea cand vrei sa o vinzi).

Din fericire nu exista inca o masina "campioana" la toate cele trei categorii, insa avem premiante multe...

Forbes s-a asigurat ca nu comite nici o indiscretie, motiv pentru care sursele celor trei criterii sunt cat se poate de serioase: National Highway Traffic Safety Administration (o divizie a Ministerului Transporturilor din SUA) pentru criteriul sigurantei, Consumer Reports pentru fiabilitate si Kelley Blue Book Residual Value Guide, un fel de Biblie dupa care se stabilesc cotatiile masinilor la mana a doua.

Mai mult, Forbes sustine ca a cerut o declaratie oficiala din partea grupurilor auto mentionate pe lista rusinii - Ford, DaimlerChrysler, Mitsubishi, Kia, Nissan - insa nu a primit niciun raspuns.

Si castigatorii sunt...

Kia Rio - a intrat in top, dupa ce a obtinut numai doua stele din cinci atat la impactul frontal cat si din spate. In cazul unui impact lateral, pasagerii risca in procent de 21-25% sa sufere leziuni grave care sa le puna viata in pericol.

Mitsubishi Lancer - a obtinut numai doua stele la impactul frontal, dar deja vorbim despre alta masina, alta marca, alte pretentii si mai ales alti bani. Acelasi scor negativ (21-25%) in privinta impactului lateral, in urma caruia pasagerii necesita spitalizare.

Nissan Sentra - tot doua stele si tot 21-25% risc de accidentare grava la un impact lateral.

Ford Ranger - a obtinut numai doua stele din cinci in cazul rezistentei la rasturnare. In urma unui accident in care nu mai este implicat si alt autovehicul exista 30% riscuri ca un Ford Ranger sa se dea peste cap.

Mazda B-Series- frate la caroserie, frate la vanzari si frate si la scorul prost. Fratele geaman al Fordului Ranger se descurca la fel: doua stele si 30% riscuri la rasturnare.

Ford Explorer Sport Trac - o nenorocire nu vine niciodata singura. Doua stele la rezistenta la rasturnare si 34% riscuri ca masina sa se rastoarne in urma unui impact.

Lincoln Navigator - Masina de lux, dar care se cam strica. Cat de mult? Se pare ca aveti cu 180% mai multe "sanse" ca aceasta masina sa se strice in comparatie cu media pe industrie. Ii acordam circumstante: clientii sunt cu bani si deci mai batosi, iar panoplia de electronice sofisticate e materie prima pentru stricaciuni de tot felul.

Dodge Neon - aveti de ales:ori cumparati masina asta, ori aruncati banii pe geam. Se pare ca sunt sinonime. Cea mai slaba cotatie la revanzare pe piata americana. O cumperi anul asta si in cinci ani mai valoreaza 18% din pretul initial. Infricosator.

Lincoln LS V6. Si bogatii plang. Si bogatii fac afaceri proaste. Sau cumpara un astfel de model. In cinci ani de la cumparare mai valoreaza doar 19% din cat ai platit.

Chrysler Sebring - Te poti multumi cu 20% din valoarea masinii la cinci ani dupa cumparare? Atunci poti sa iti iei linistit un Sebring.

BANII NOSTRI - COTIDIAN ONLINE DE FINANTE SI AFACERI