Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Autostrada Soarelui ramane fara portiunea Cernavoda-Medgidia

Autostrada Soarelui ramane fara portiunea Cernavoda-Medgidia

Ministerul Transporturilor si Infrastructurii (MTI) ar putea rezilia contractul cu compania franceza Colas, care a castigat contractul de 224 milioane euro pentru constructia tronsonului de autostrada Cernavoda-Medgidia, intrucat aceasta "refuza sa lucreze", informeaza Mediafax.

"Exista o problema cu una dintre companii, care practic refuza sa lucreze (...) si probabil vom ajunge la solutia extrema, aceea a rezilierii contractului. Vom relansa licitatia daca, si cred ca aceasta va fi solutia, va fi reziliat contractul. Nu putem face curte cuiva care nu vrea sa munceasca in Romania", a declarat ministrul Transporturilor, Anca Boagiu, pentru Stirile ProTV.

Ea a afirmat in mai multe randuri de la inceputul acestui an ca autostrada va fi deschisa circulatiei in aceasta vara, chiar daca lucrarile nu vor fi incheiate in totalitate.

Tronsonul are 20 de kilometri, iar contractul a fost castigat de Colas in noiembrie 2008.

Potrivit ministrului, autostrada Cernavoda-Constanta va fi receptionata anul urmator, iar pe tronsonul unde constructorul refuza sa lucreze vor exista rute alternative, astfel incat soferii sa poata ajunge la centura Constantei.

Compania Colas a fost deja amendata de autoritati pentru nerespectarea contractului. Boagiu spune ca soferii vor ajunge la vara pe autostrada de la Bucuresti la Constanta, insa pe portiunea dintre Cernavoda si Medgidia vor circula pe o ruta alternativa.

O alta problema care va ingreuna traficul spre litoral este faptul ca podul de la Cernavoda este inchis pentru reparatii pentru o perioada de un an, pana in 2012. Situatia obliga soferii din nou sa apeleze la rute ocolitoare.

"Vom ajunge pe autostrada la mare, dar intre Cernavoda si Medgidia pe rute ocolitoare, adica nu pe autostrada", a afirmat ministrul.

Nici tronsonul Medgidia-Constanta nu este unul usor de construit, o problema fiind situri arheologice care nu au fost inca studiate, precum si constructia noului pod peste canalul Dunare-Marea Neagra, care reprezinta, de altfel, cea mai complicata lucrare.

Arheologul Mihaela Simion care lucreaza pe campul de la Murfatlar spune insa ca lucrarile de arheologie vor fi finalizate la timp.

Sectorul Medgidia-Constanta este construit de consortiul italo-german Astaldi-Max Boegl, valoarea contractului fiind de 211 milioane euro.

Lucrarile la cele doua tronsoane sunt finantate de Banca Europeana pentru Investitii (BEI) si bugetul de stat. 

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.

Sursa: Business24
Articol citit de 2964 ori