Statul ar putea pierde 500 milioane euro in cazul renuntarii la contractul cu Bechtel

Joi, 19 Aprilie 2007, ora 12:14
942 citiri

Statul roman ar putea pierde 500 de milioane de euro in cazul rezilierii contractului cu Bechtel pentru constructia Autostrazii Transilvania (Bucuresti-Bors), a declarat miercuri, ministrul Transporturilor, Ludovic Orban, care a verificat stadiul executiei lucrarilor la Autostrada Soarelui.

'Este putin probabil sa renuntam la contract', a explicat ministrul Transporturilor, precizand ca exista si posibilitatea renegocierii contractului, situatie in care ar trebui sa fie stabilite noi costuri.

Ludovic Orban se intalneste miercuri cu reprezentantii companiei Behtel pentru gasirea unei solutii in privinta colaborarii cu compania americana. Aceasta este cea de-a doua intalnire pe care o are Orban cu reprezentantii companiei americane.

La sfarsitul saptamanii trecute, noul ministru s-a intalnit cu reprezentantii Bechtel, cu care a discutat despre o divizare a tronsoanelor in cate doua sub-tronsoane, dar si despre devansarea unor termene de finalizare.

Ludovic Orban a declarat duminica, pentru ROMPRES, ca va acorda o saptamana noului director al Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale (CNADNR), Mihai Grecu, si secretarului de stat pentru infrastructura rutiera ce urmeaza sa fie numit, pentru a prezenta o solutie in vederea accelerarii modului de derulare a contractului.
Ministrul a spus ca spera ca Autostrada Transilvania sa se finalizeze la timp si ca se va ocupa personal de supravegherea ritmului lucrarilor.

Potrivit reprezentantilor companiei americane Bechtel, primii kilometri ai Auostrazii Transilvania vor fi gata in toamna anului 2009 sau in primavara anului 2010, in functie de cum vor inainta lucrarile.

In prezent, compania lucreaza in paralel la doua tronsoane, Campia Turzii - Gilau si Suplacu de Barcau - Bors.

Asfaltarea celor doua tronsoane este programata pentru anul 2009, iar dupa finalizarea acestei actiuni, pe cele doua segmente de autostrada, care au o lungime de 52 de kilometri (Campia Turzii-Gilau), respectiv 63 de kilometri (Suplacu-Bors), se va putea circula.

Tronsoanele vor fi unite in 2010 sau 2011, iar lucrarile vor incepe efectiv in cursul anului 2008.

Intreaga autostrada, la care se va lucra, la un moment dat, pe masura ce lucrarile inainteaza, pe cinci tronsoane in paralel, va fi gata in 2013.

Potrivit datelor Ministerului Transporturilor, lucrarile la Autostrada Transilvania sunt estimate la 2,25 miliarde euro, la care se adauga costuri suplimentare, cei 415 kilometri ai autostrazii urmand sa fie finalizati in 2013.

In acest an, Bechtel are alocate 120 milioane euro pentru lucrari.

Bloombiz
(Sursa: Rompres)