Premierul Tariceanu a solicitat scurtarea cu un an a termenului de finalizare a Autostrazii Transilvania

Miercuri, 21 Februarie 2007, ora 09:36
846 citiri

Premierul Calin Popescu Tariceanu s-a aratat marti nemultumit de ritmul lucrarilor de constructie a Autostrazii Transilvania, realizate de compania americana Bechtel, si a cerut scurtarea cu cel putin un an a termenului de finalizare a autostrazii continut in contractul cu statul roman.

'Sunt nemultumit de ritmul in care merg lucrarile si ministrul Transporturilor, Radu Berceanu, a confirmat ca, in ritmul actual, probabil ca Autostrada se va termina nu in 2013, cum e prevazut in actualul contract, ci undeva la orizontul lui 2017-2018', a explicat primul-ministru.

Acesta a precizat ca, saptamana viitoare, va avea o intrevedere cu ambasadorul american pentru a-i comunica aceste lucruri, 'avand in vedere deficientele contractului incheiat de Guvernul anterior, care este extrem de 'echilibrat': pentru noi prevede obligatii, iar pentru ei numai avantajele'.

Premierul a subliniat ca actualul contract nu prevede obligatii insotite de penalitati pentru nerespectarea termenelor de executie.

'Va trebui sa facem o anexa la contract, daca Bechtel vrea sa continue sa lucreze cu statul roman, in care trebuie sa se angajeze la respectarea unor termene pentru realizarea anumitor portiuni, anumitor tronsoane, iar pentru nerespectarea acestor obligatii va trebui sa suporte penalitatile. Daca vrea sa lucreze cu statul roman avem nevoie de obligatii si responsabilitati de ambele parti. Noi ne angajam sa platim, ei se angajeaza sa lucreze, si nu oricum, ci in cadrul anumitor termene', mai spus Tariceanu.

Compania americana Bechtel, care construieste Autostrada Transilvania, va avea la dispozitie 120 milioane de euro pentru lucrari in 2007, iar majoritatea lucrarilor vor fi efectuate pe tronsoanele Bors - Suplacu de Barcau si Campia Turzii - Gilau, potrivit ministrului Transporturilor.

Ministrul a spus ca autoritatile au platit deja un avans pentru Bechtel, in valoare de 36 milioane euro in vederea realizarii unor lucrari in 2007.

Compania americana Bechtel, nu a putut cheltui toti banii alocati pentru lucrari in 2006. Ministrul a spus ca statul a facut un imprumut de 100 milioane de euro pentru a plati lucrarile companiei, dar Bechtel nu a reusit sa cheltuiasca toata suma.

Lucrarile la autostrada Brasov-Bors au inceput pe 16 iunie 2004. Costurile totale pentru autostrada in lungime de 415 kilometri sunt evaluate la circa 3,8 miliarde euro, din care 2,2 miliarde euro pentru lucrari.

Renegocierea contractului incheiat cu firma americana Bechtel, finalizata la sfarsitul anului 2005, a adus statului roman o economie de 126 milioane de euro.


Bloombiz
(Sursa: Rompres)