Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Podul Vidin-Calafat s-a "daramat". Bulgarii acuza "partea proasta" a romanilor

Podul Vidin-Calafat s-a "daramat". Bulgarii acuza "partea proasta" a romanilor


Podul Calafat-Vidin are aproximativ 20 de probleme serioase, releva o inspectie a Ministerului bulgar al Transporturilor, informeaza site-ul Novinite.com.

"Nu inteleg de ce presa a relatat doar despre o singura gaura in asfalt, pe podul Calafat-Vidin, cand de fapt sunt numeroase gropi si alte probleme", a declarat ministrul bulgar al Transporturilor, Danail Papazov, potrivit site-ului Novinite.com.

Podul a fost asfaltat in urma cu patru luni, dar presa a relatat ca exista deja o groapa mare pe sensul dinspre Romania spre Bulgaria.

Verificarile tehnice realizate de specialistii bulgari au evidentiat probleme cu scurgerea apei, care ajunge sa se infiltreze in asfalt.

"Daca acest lucru ne poate oferi vreo satisfactie, partea romana a podului este intr-o stare mai proasta", a adaugat Papazov.

In plus, pe pod exista si probleme cu iluminatul si chiar cu semafoarele pentru controlul traficului.

Constructorul FCC nu poate fi tras la raspundere

Ministrul bulgar al Transporturilor a declarat ca in contract nu exista nicio clauza prin care compania care a construit podul, FCC (Spania), sa fie obligata sa repare eventualele probleme aparute.

Podul Vidin-Calafat face parte din Coridorul paneuropean de transport IV. Valoarea totala a proiectului a fost de 282 milioane de euro, dintre care 106 milioane de euro au fost fonduri europene, restul sumei provenind din finantari la nivel national din cele doua tari vecine si investitii private. Proiectul a fost demarat la sfarsitul anilor '90, dar a fost amanat in mai multe randuri.

Potrivit unor estimari, peste 415.000 de vehicule vor traversa podul in primul an de operare - 186.000 de autoturisme, 20.000 de autobuze, 209.000 de camioane - si 4.745 de trenuri - 730 de pasageri si 4.015 de marfa. Numarul vehiculelor ar urma sa atinga 8.504 pana in 2030, potrivit unor estimari.

Investitia urmeaza sa fie amortizata in 12-15 ani, potrivit autoritatilor bulgare. Podul are 1,8 kilometri lungime si patru benzi rutiere, cale ferata, piste pentru pietoni si biciclete.

Taxa de trecere a podului este aceeasi ca la Ruse-Giurgiu, de la sase la 37 de euro, in functie de tipul de vehicul. Nu platesc taxa pietonii, biciclistii, vehiculele pompierilor, politiei si ambulantele.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Mediafax
Articol citit de 1657 ori