Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

In ritmul actual al lucrarilor autostrada Transilvania se va finaliza in 2017

In ritmul actual al lucrarilor autostrada Transilvania se va finaliza in 2017

Ministrul Transporturilor, Constructiilor si Turismului, Radu Berceanu, a declarat joi ca este nemultumit de ritmul in care compania americana Bechtel lucreaza la

'Din pacate, la o medie anuala de cheltuieli de 200 milioane de euro autostrada va fi gata in
2017, si nu in 2013. Este un rationament logic, pentru ca ei nu au reusit in 2006 sa cheltuiasca decat 34 milioane de euro din cele 78 milioane alocate si daca vor continua asa nu vor termina la timp', a explicat ministrul Transporturilor.

Berceanu a spus ca va avea o intalnire cu presedintele companiei Bechtel pentru a stabili un
grafic concret de lucrari cu societatea americana. Potrivit contractului initial, renegociat in 2005, Bechtel trebuia sa termine lucrarile in 2012, dar dupa renegociere contractul termenul de finalizare a fost stabilit un an mai tarziu.


'Contractul este foarte prost pentru partea romana pentru ca prevede penalitati pentru statul
roman si nu pentru Bechtel, insa, daca vor fi probleme noi, putem scoate o portiune a autostrazii la licitatie pentru a fi concesionata, ceea ce insa ar putea duce la un proces cu partea americana care n-ar face decat sa intarzie lucrarile', a spus Berceanu.

Potrivit datelor Ministerului Transporturilor, lucrarile la Autostrada Transilvania sunt estimate
la 2,25 miliarde euro, la care se adauga costuri suplimentare, cei 415 kilometri ai autostrazii urmand sa fie finalizati in 2013.

In acest an, Bechtel are alocate 120 milioane euro pentru lucrari, in special pentru tronsoanele
Gilau - Campia Turzii si Suplacu de Barcau - Bors, care ar fi trebuit sa fie finalizate la sfarsitul anului 2008.

Bloombiz
(Sursa: Rompres)

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.

Sursa: Business24
Articol citit de 707 ori