Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Fuziunea aeroporturilor din Bucuresti urmareste desfiintarea Aeroportului Baneasa, sustin oficialii Aeroportului

Fuziunea aeroporturilor din Bucuresti urmareste desfiintarea Aeroportului Baneasa, sustin oficialii Aeroportului

Crearea Companiei Aeroporturilor din Romania vizeaza disparitia Aeroportului Aurel Vlaicu din Baneasa din interese imobiliare, au declarat marti, pentru Rpmpres, surse oficiale din cadrul Aeroportului.

'Potrivit proiectului de fuziune, un metru patrat de teren la Baneasa este evaluat la 5 - 5,8 euro, mult sub valoarea sa de piata. Avand in vedere faptul ca noi vom fi un punct de lucru in aceasta companie nu vom mai putea sa ne controlam politica tarifara, care va creste, provocand astfel pierderea curselor in favoarea Otopeniului', au declarat sursele citate.

Reprezentantii Aeroportului sustin ca unul din avantajele competitive in fata Aeroportului Otopeni era tocmai nivelul redus al taxelor aeroportuare. Astfel, odata cu inchiderea Aeroportului din Baneasa pentru reparatii la pista, in perioada 11 mai - 29 iunie 2007, unele companii low-cost care opereaza pe Baneasa ar putea sa ramana pe Otopeni.

Reprezentantii Ministerului Transporturilor, Constructiilor si Turismului sustin insa ca proiectul de fuziune nu urmareste decat optimizarea activitatii celor doua aeroporturi in sensul unor investitii masive in dezvoltarea capacitatii aeroportuare a celor doua.

'Aeroportul Baneasa nu va inchis niciodata. Aceasta fuziune urmareste optimizarea activitatii. Unul din motive este ca Aeroportul Baneasa se va confrunta cu restrictii de trafic fiind aproape de Bucuresti. S-ar putea sa constatam pe viitor ca anumite companii, precum TAROM vor prefera sa lucreze pe Baneasa, care este aproape de oras, in timp ce traficul low-cost ar putea prefera Otopeniul', a declarat pentru Rompres, Alexandros Galiatatos, secretar de stat in Ministerul Transporturilor.

Oficialul a spus ca taxele pe Baneasa, care la ora actuala sunt cu 20 la suta mai mici comparativ cu Aeroportul Henri Coanda, vor creste din cauza necesitatii amortizarii investitiei realizate la repararea pistei.'Odata cu investitiile realizate pe Baneasa, este posibil ca taxele aeroportuare sa creasca si acolo', a explicat Galiatatos.

Oficialul a spus ca, pana in 2020, traficul aerian va determina construirea unui al treilea aeroport de pasageri in apropierea Bucurestiului.'Dupa 2020 va fi nevoie de un al treilea aeroport langa Bucuresti, deoarece traficul va creste foarte mult, ori Baneasa nu se va mai putea dezvolta foarte mult. insa ideea disparitiei Aeroportului Baneasa nu poate fi luata in calcul', a declarat Galiatatos.
in ceea ce priveste evaluarea terenurilor, secretarul de stat a spus ca pretul acestora nu putea fi mai mare deoarece in zona pistei nu pot fi efectuate lucrari decat cu aprobarea Autoritatii Aeronautice Civile Romane.

'Pretul in zona nu putea fi mai mare deoarece acolo nu se poate construi nimic in apropierea pistei fara aprobare', a spus Galiatatos.
Expertii imobiliari sustin ca, in medie, pretul unui metru patrat in zona este de 150 de euro, insa oricum spatiile din interiorul Aeroportului nu pot fi vandute la pretul zonei.
'Avand in vedere regimul strict al terenurilor aeroportului, oricum terenurile nu se pot vinde la pretul pietei', a spus analistul imobiliar Artur Silvestri.

Potrivit proiectului de fuziune, cele doua aeroporturi vor avea departamente de marketing si operare unificate, partea de securitate fiind complet separata. Noua companie va avea un capital social de peste 143 milioane lei, urmand sa fie detinuta in proportie de 80 la suta de Ministerul Transporturilor, restul pachetului de actiuni apartinand Fondului Proprietatea.

In viziunea Ministerului Transporturilor fuziunea ar putea duce la reducerea costurilor globale de exploatare si realocarea unor mijloace fixe de pe Aeroportul Otopeni pe Aeroportul Baneasa. Modelul unei administrari in comun a aeroportuilor situate in apropierea aceluiasi oras a fost deja implementat in orase precum Paris, Londra, Washington, New York si Montreal.

Fuziunea ar fi trebuit sa devina operativa incepand din luna aprilie, insa termenul ar urma sa fie intarziat dupa ce Aviatia Utilitara a castigat in justitie o suprafata de teren de 8,9 hectare care este trecuta in patrimoniul Aeroportului Baneasa. Oficialii Ministerului Transporturilor au anuntat insa ca procesul de fuziune va continua urmand ca terenul respectiv sa treaca in proprietatea Aviatiei Utilitare.


Bloombiz
(Sursa: Rompres)

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.

Sursa: Business24
Articol citit de 941 ori