Capitala, tot fara parcari pana in 2010

Vineri, 25 Ianuarie 2008, ora 10:35
1249 citiri
Capitala, tot fara parcari pana in 2010

Primaria Capitalei a facut, de opt ani, mai multe planuri si o strategie, ca sa afle ca avem nevoie de 120.000 de locuri de parcare pana in 2018.

La 1,2 milioane de masini inmatriculate, Bucurestiul ar avea nevoie de aproximativ 500.000 de locuri de parcare, spun specialistii in domeniu, care ne sugereaza sa facem macar 120.000 pana in 2018. La aceasta concluzie a ajuns si Primaria Capitalei, care si-a prezentat ieri strategia de parcare, studiu care a costat jumatate de milion de euro si s-a facut in ultimul an.

Oficialii municipalitatii recunosc ca, din 2000 incoace, niciunul dintre numeroasele proiecte de parcaje subterane gandite de primarie nu s-a concretizat, dar promit ca totul se va precipita in urmatorii cinci ani, cand vor umple subteranele orasului mai mult de 17 parcaje. Cu conditia sa castige alegerile aceeasi echipa de la primarie.

Pana atunci, bucurestenii se bat pe 120.000 de locuri existente in cartiere si pe marginea bulevardelor, iar Dalli administreaza aproape 3.000 de locuri si singurele parcaje subterane construite in Capitala, inainte de 1989, la Bucur Obor si Intercontinental.

Proiectul de la Gara de Nord, blocat din 2000

Proiectul parcajului subteran de la Gara de Nord, ce ar fi trebuit sa se intinda pe sub parcul dintre Ministerul Transporturilor si Gara de Nord, a fost pus pe tapet inca din 2000, cand primarul de atunci, Traian Basescu, obtinuse si un credit pentru realizarea lui, de la BEI.

Neintelegerile dintre primar si guvernul PSD au dus la anularea creditului, in 2003. Parcajul de la gara, care ar urma sa aiba 1.700 de locuri si un nivel dedicat unei autogari, se afla de sase luni in faza finala, licitat si adjudecat de o firma greceasca, dar asteapta acordul Ministerului Transporturilor care nu doreste sa i se strice parcul de sub ferestre, sustine Primaria Capitalei.

Din 2000 incoace, oficialii primariei au iesit, cel putin o data la doi ani in fata oamenilor, cu promisiuni de parcaje subterane care vor mai rezolva problema traficului in sufocatul Bucuresti. Desi ultima data le-a dat ca sigure primarul Videanu, in 2005, niciunul dintre cele 22 de proiecte votate si de Consiliul General nu a reusit sa depaseasca faza studiilor de fezabilitate.

Motivatia data de oficialii primariei a fost ca legislatia privitoare la parteneriatele public-private (PPP) nu era definitivata, iar elaborarea si implementarea unor astfel de proiecte complexe necesita perioade de aproximativ doi ani de pregatire birocratica.

Parcaje contra voturi

Gheorghe Udriste, seful Directiei de Transport din Primaria Capitalei, a fost cel care a trebuit sa sustina ieri aceleasi promisiuni facute anii trecuti de primari. El spune ca strategia intocmita in ultimul an de o firma spaniola a aratat primariei ca orasul ar avea nevoie de 30.000 de locuri de parcare pana in 2013, si de inca 90.000 de locuri in urmatorii zece ani. "Specialistii spun ca, intr-un oras, necesarul de locuri de parcare este de 35-40a fata de numarul masinilor inmatriculate", admite Udriste.

Ca sa asigure nevoile minime de 30.000-90.000 de locuri in urmatorii zece ani, primaria ar trebui sa construiasca anual cel putin 9.000 de locuri. Ghinionul face ca strategia primariei sa pice exact intr-un an electoral. "Depinde cine va castiga alegerile. Daca vom avea o continuitate in guvernare, aceste proiecte vor fi puse in practica", explica Udriste situatia.

<a href=http://www.evz.ro/article.php?artid=338619>Evenimentul Zilei</a>

<b>Bloombiz</b>

<b>Bloombiz.ro Newsletter </b>

Aboneaza-te la <a href=http://newsletter.vodanet.ro/gateway/?a=YT1CbG9vbWJpel8xMiZiW109aW5mb2Jsb29tYml6XzE4 target=_blank>newsletter-ul infoBloombiz</a> ca sa primesti in fiecare dimineata, prin e-mail, ultimele informatii legate de companii, afaceri, economie, piata imobiliara, plasamente financiare, cariere si lifestyle.