Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Autostrada Transilvania va fi data in folosinta la data stabilita in contract

Autostrada Transilvania va fi data in folosinta la data stabilita in contract

Bechtel va realiza un calendar de alocare a resurselor financiare pentru lucrarile la Autostrada Transilvania (Brasov - Bors), astfel incat sa se respecte termenul final de dare in folosinta, respectiv 2013, a declarat luni, pentru Rompres, directorul de comunicare al companiei Bechtel in Romania, Bogdan Sgarcitu.

'In urma discutiei avute cu ministrul Radu Berceanu, la sfarsitul saptamanii trecute, s-a decis ca in urmatoarele trei - patru saptamani sa prezentam un calendar care prevede o alocare diferita a sumelor de bani in primii ani, pentru a putea realiza graficul de lucrari', a spus Bogdan Sgarcitu.

Reprezentantii companiei americane si ambasadorul SUA la Bucuresti, Nicholas Taubman, s-au intalnit la sfarsitul saptamanii trecute cu ministrul Transporturilor, Radu Berceanu, pentru a grabi calendarul de lucrari la autostrada.

Radu Berceanu a declarat recent ca este nemultumit de ritmul in care compania americana Bechtel lucreaza la Autostrada Transilvania (Brasov - Bors), lucrarile urmand sa se finalizeze din aceasta cauza in 2017, si nu in 2013, asa cum prevede contractul.
'Din pacate, la o medie anuala de cheltuieli de 200 milioane de euro, autostrada va fi gata in 2017, si nu in 2013. Este un rationament logic, pentru ca ei nu au reusit in 2006 sa cheltuiasca decat 34 milioane de euro din cele 78 milioane alocate si daca vor continua asa nu vor termina la timp', a explicat ministrul Transporturilor.

Bogdan Sgarcitu sustine insa ca Bechtel nu a reusit sa cheltuiasca toti banii deoarece 78 de milioane de euro erau alocati pentru tot anul, insa compania a inceput efectiv lucrarile in iunie 2006.

'Noi am inceput sa lucram in iunie 2006, si atunci aveam doar 80 de muncitori, ori acum avem circa 2.000 de angajati, si asta poate explica intarzierile', a explicat reprezentantul Bechtel.

Potrivit contractului initial, renegociat in 2005, Bechtel trebuia sa termine lucrarile in 2012, dar dupa renegocierea contractului termenul de finalizare a fost stabilit un an mai tarziu.

'Contractul este foarte prost pentru partea romana pentru ca prevede penalitati pentru statul roman si nu pentru Bechtel, insa, daca vor fi probleme noi, putem scoate o portiune a autostrazii la licitatie pentru a fi concesionata, ceea ce insa ar putea duce la un proces cu partea americana care n-ar face decat sa intarzie lucrarile', a spus Berceanu.
Potrivit datelor Ministerului Transporturilor, lucrarile la Autostrada Transilvania sunt estimate la 2,25 miliarde euro, la care se adauga costuri suplimentare, cei 415 kilometri ai autostrazii urmand sa fie finalizati in 2013.

In acest an, Bechtel are alocate 120 milioane euro pentru lucrari, in special pentru tronsoanele Gilau - Campia Turzii si Suplacu de Barcau - Bors, care ar fi trebuit sa fie finalizate in 2009.

'Contractul prevede ca aceste tronsoane sa fie finalizate in 2009, urmate de portiunea Cluj - Suplacu de Barcau sa fie finalizata in 2010, pentru a se face legatura cu frontiera romano-ungara', a explicat Bogdan Sgarcitu.


Bloombiz
(Sursa: Rompres)

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.

Sursa: Business24
Articol citit de 737 ori