Este tot mai clar ca viitorul planetei va fi la fel de verde ca si bancnotele americane, urmarind noua tendinta ecologista ce va conduce curand modul in care facem afaceri sau stim sa dezvoltam industriile. Petrolistii vor afla, cu surprindere, ca nu doar aurul negru te poate face miliardar, iar noile tehnologii ecologice pot fi la fel de profitabile.
Fostul vicepresedinte al Statelor Unite Al Gore este unul dintre primii oameni ai planetei care s-au imbogatit doar vorbindu-ne despre noul viitor ecologic al industriilor, insa urmand sfaturile activistului american, oricine poate ajunge miliardar daca gandeste verde si are un capital de investit, in locul potrivit, scrie The Telegraph.
Producatorii de masini au investit, in ultimii ani, timp si bani in masini electrice, nepoluante, in ton cu ultimele tendinte ale societatii, iar piata vehiculelor hibrid va exploda, mai devreme sau mai tarziu.
Ford, de exemplu, tocmai a anuntat ca va investi 500 de milioane de dolari in dezvoltarea acestor masini, dar si in productia bateriilor litiu-ion, daca statul american va scuti compania de plata taxelor.
Mai mult, conform unei decizii luate recent de guverul american, masinile hibrid achizitionate, in 2010, de companii vor fi taxate in Statele Unite ca investitii, pentru a incuraja astfel constituirea unor arcuri auto ecologice si a stimula productia industriei de profil.
De asemenea, presedintele Obama a anuntat ca SUA vor investi o suma record de 2,4 miliarde de dolari in dezvoltarea masinilor electrice, in luna martie a anului viitor.
Chiar daca vanzarile masinilor electrice au ramas extrem de slabe si anul acesta, noile masuri de stimulare luate de guvernele lumii ar putea sa deschida apetitul consumatorilor, stabilind o tendinta clara, ce va aduce si profitul scontat de producatori, in viitor.
Alte resurse extrem de importante pentru aceasta noua ramura a industriei auto sunt cuprul, folosit din plin in constructia noilor masini electrice, si litiul din compozitia noilor baterii.
Potrivit Institutului European al Cuprului, constructia unei masini hibrid necesita circa 33 de kilograme de cupru, fata de 20-25 de kilograme, inghitite pana acum de un automobil clasic.
Inca 3 kilograme vor fi necesare pentru constructia compresorului electric, 2 kilograme pentru redresor, 8 kilograme pentru productia bateriei litiu-ion si inca 8 kilograme de cupru, pentru cabluri.
In aceste conditii, producatorii de cupru au suficiente motive sa spere ca vor da in curand lovitura, in ciuda fluctuatiilor nebune ale preturilor la bursele de metale.
In acelasi timp, o revenire spectaculoasa a industriei biocombustibililor ar putea determina o crestere a cererii pentru porumb, in viitorul apropiat, gratie dezvoltarii unor noi tehnologii de prelucrare a acestuia, mai putin poluante si mai eficiente decat cele clasice.
Mai mult, ultimele zvonuri ce vorbesc de eventuale crize ale materiilor prime nu fac decat sa stimuleze si mai mult cursa antreprenorilor pentru controlul unei felii cat mai mari si mai stabile din noul cascaval ecologic, iar castigatorii acestei intreceri vor putea fi numiti, pe buna dreptate, primii miliardari verzi ai planetei.