Pretul unui litru de benzina "Super" in Italia a trecut pragul de doi euro, ajungand chiar si la 2,008 euro in Toscana. Franta, care se confrunta de asemenea cu presiuni pe pretul benzinei, a optat pentru scaderea taxelor pe combustibili pentru a contracara cresterea preturilor la pompa.
In Italia, aceste preturi record la carburanti erau de asteptat pe autostrazi. Adevarata noutate o constituie preturile la distribuitorii din afara autostrazilor, unde carburantii sunt mai ieftini. In medie, pretul la pompa pentru un litru de benzina "Super" a ajuns la 1,920 euro, fata de 1,803 euro pe litru pentru motorina si 0,784 euro pentru Gpl.
Conform calculelor facute de Asociatia pentru protectia consumatorilor, Federconsumatori, costurile cu combustibilii pentru o gospodarie medie din Italia au crescut cu 420 de euro pe an.
Franta se lupta pentru mentinerea pretului la benzina.
Premierul francez Jean-Marc Ayrault a anuntat, miercuri, ca taxele pe carburanti care revin statului vor cunoaste o diminuare modesta si provizorie pentru a contracara cresterea preturilor la pompa.
Scaderea taxelor la combustibili risca sa afecteze veniturile statului si eforturile guvernului francez de a reduce deficitul la 4,5% din PIB in acest an.
Intrebat daca guvernul german are de gand sa adopte o masura similara, purtatorul de cuvant al Ministerului german de Finante, Martin Kotthaus, a raspuns ferm "nu".
"Scaderea pretului carburantilor nu face parte din sarcinile guvernului", a declarat, la randul sau, purtatorul de cuvant al guvernului german, Steffen Seibert.
Economia Italiei, sufocata de austeritate. Costurile de finantare nu scad/a>
Datoria publica a Italiei se apropie de 2.000 miliarde de euro