Renault vrea sa economiseasca fiecare euro posibil la noul Logan

Luni, 05 Martie 2007, ora 15:40
1015 citiri

Atunci cand constructorul auto francez Renault SA si-a propus sa puna la punct masina populara a sec. XXI-lea a plecat de la o abordare bazata pe reducerea costurilor, piesa cu piesa si euro cu euro, comenteaza Bloomberg.

Dupa ce a eliminat radioul, aerul conditionat si directia asistata din versiunea de baza a modelului Logan Sedan, Renault a eliminat si unghiurile suplimentare din parbriz, ceea ce a condus la economii de 10 euro. Alti doi -trei euro au fost economisiti prin utilizarea unor oglinzi laterale identice, in locul unei perechi asimetrice. Totul pentru ca la final, pretul unui Logan sedan, versiunea de baza, sa fie de 4.790 euro fara taxe.

'Am luptat pentru fiecare euro. Singura intrebare pe care ne-am pus-o a fost daca se respecta sau nu tinta de pret', a declarat Luc-Alexandre Menard, directorul Renault responsabil cu dezvoltarea proiectului Logan.

Luna trecuta insa directorul executiv de la Renault, Carlos Ghosn, a anuntat ca viitoarea generatie de Logan va fi si mai ieftina. Cu toate acestea rivalii Toyota Motor Corp., General Motors Corp., Volkswagen AG si Hyundai Motor Co. au si ei de gand sa lanseze modele economice cu care sa-i atraga pe noii cumparatori din tarile emergente de genul Rusia, China si Brazilia.

Logan a inceput sa fie construit la uzina Dacia din Romania, unde muncitorii castiga in medie 350 de euro pe luna, comparativ cu 2.000 de euro pe luna cat castiga muncitorii din Franta. Abia luna trecuta Renault a acceptat sa mareasca salariile muncitorilor din Romania cu aproximativ 19 procente. De la lansarea Logan, in 2004, nivelul urias al solicitarilor a determinat conducerea Renault sa ofere modele cu noi optiuni, care au majorat pretul de comercializare pana la 7.500 de euro in Romania si 7.600 de euro in Franta. In comparatie, un model Volkswagen Fox cu doua usi si 30 de centimetri mai scurt decat un Logan costa 8.990 de euro in Franta iar un VW Golf are un pret de start de 15.440 de euro.

Renault vrea sa vanda un milion de Loganuri pe an pana in 2010, comparativ cu 247.514 unitati anul trecut. Loganul este a doua masina ca popularitate pe piata din Rusia, piata unde anul trecut consumatorii au achizitionat automobile noi in valoare de 32 miliarde dolari. In plus, la data de 3 martie anul curent Renault a inceput sa primeasca comenzi pentru Logan din Iran, piata unde automobilul va fi promovat sub denumirea Tondar-90.

Industria auto mondiala se pregateste pentru mai multe milioane de noi clienti de pe pietele emergente care vor dori sa cumpere un autovehicul economic echipat cu un motor de un litru sau mai putin. Analistii considera ca vom asista la o explozie a cererii similara cu cea inregistrata in SUA si Europa la mijlocul secolului 20.

Potrivit PricewaterhouseCoopers Automotive Institute, pana in 2014 constructorii auto din intrega lume vor comercializa 12 milioane autovehicule mai mult ca in prezent, iar trei patrimi din acestea vor fi vandute pe pietele din afara SUA; Japoniei si Europei Occidentale. In prezent, in India doar o persoana din 123 detine un autoturism, una din 143 in China si una din 10 in Brazilia. Comparativ, in SUA si Europa Occidentala o persoana din doua detine un autoturism.

Bloombiz
(Sursa: Rompres)