Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Mittal poate aduce la Galati minereu de fier din Liberia

Mittal poate aduce la Galati minereu de fier din Liberia
Mittal Steel a preluat, la inceputul acestei luni, pachetul majoritar de actiuni al Romportmet, operatorul portuar galatean. Prin achizitia a circa 20 de milioane de actiuni de la Broadhurst Investments (fostul actionar majoritar al operatorului portuar), Mittal Steel si-a majorat participatia la Romportmet de la 11% la 89%.Valoarea totala a tranzactiei a fost de 47 de milioane de dolari (record pentru Bursa Electronica Rasdaq), cu putin fata de suma platita pentru Sidex Galati. Potrivit conducerii combinatului, 95% din activitatea Romportmet consta in livrari de bunuri si materie prima pentru Mittal Steel. Operatorul portuar a fost, de fapt, construit pentru combinatul din Galati, ceea ce "nseamna ca Romportmet a fost conceputa ca o prelungire naturala a activitatii companiei.
Singh Kap, directorul general al Mittal Steel Galati a explicat ca achizitionarea Romportmet va diminua costurile combinatului si va asigura servicii de livrari mai constante si mai bune pentru clientii combinatului. Asadar, colosul siderurgic de la Galati poate importa materie prima si exporta fara restrictii prin Romportmet. De altfel, pana in 1990, la Sidex se aducea minereu de fier din Brazilia.

In acelasi timp, la sfarsitul lunii august, Mittal Steel a ajuns la un acord cu guvernul Liberiei pentru exploatarea unui zacamant de minereu de fier de circa 1 miliard de tone. Grupul Mittal se asteapta sa cheltuiasca circa 900 de milioane de dolari pe parcursul proiectului din vestul Liberiei, care va implica deschiderea de mine, constructia de cai ferate si infrastructura portuara, precum si acordarea de fonduri pentru dezvoltarea comunitatii locale.

Nu este exclus ca cele doua noi contracte sa aiba legatura intre ele, in sensul ca minereul extras in Liberia ar putea fi adus pe apa catre Galati si transferat la combinat prin Romportmet. Compania face eforturi pentru evitarea cresterii costurilor materialelor folosite pentru fabricarea otelului. Mittal a anuntat scaderea cu 18% a profitului, in trimestrul al doilea al anului, cauzata, partial, de reducerea productiei, dar si de majorarea costurilor materiilor prime.

In aproximativ cinci ani, Mittal doreste sa ajunga la o productie anuala de aproximativ un milion de tone de otel destinat special caroseriilor autovehiculelor, venind astfel in intampinarea uzinelor auto din Polonia, Ungaria, Cehia si Slovacia, uzine care spera sa-si sporeasca productia de la un milion de autovehicule pe an in prezent la 2,7 milioane autovehicule in 2011.

Alaturi de Mittal Steel Iasi, Mittal Steel Hunedoara si Mittal Steel Roman, Mittal Steel Galati face parte din Mittal Steel Company, cel mai mare producator mondial de otel. Compania are operatiuni "n 14 tari, pe patru continente si deserveste toate industriile consumatoare de otel, precum industria auto, de masini-unelte si constructii. In 2004, Mittal Steel Iasi a avut un profit de 450 de milioane de dolari.

Averea

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 1499 ori