Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Romanii au cheltuit mai putin pentru alimente in S1

Romanii au cheltuit mai putin pentru alimente in S1


Cheltuielile pentru alimente ale romanilor au scazut cu 2% in primul semestru din 2012 fata de perioada similara a anului precedent, in timp ce cheltuielile pentru bauturi non-alcoolice si bere au crescut cu 5%, potrivit unui studiu GfK.

In prima jumatate a anului 2012, consumul casnic de bunuri de larg consum a crescut cu 2% in moneda nationala, comparativ cu perioada similara a anului precedent.

Cum au evoluat vanzarilor pe diferite categorii de produse in 2012

Printre produsele alimentare pentru care gospodariile si-au redus cheltuielile se regaseste anul acesta si uleiul de gatit. In 2011, pentru aceasta categorie, gospodariile au cheltuit cu pana la 40% mai mult comparativ cu 2010, in timp ce in primele sase luni ale acestui an categoria inregistreaza o scadere valorica de pana la 9%, iar volumul a scazut cu 6%.

Alte categorii care inregistreaza valori negative sunt tabletele de ciocolata si iaurtul cu fructe. Volumele de cafea macinata si prajita continua sa scada, in timp ce valoric evolutia ramane pozitiva, cu un numar constant de consumatori.

Dintre produsele de ingrijire personala pentru care observam cresteri volumice se numara samponul de par, sapunul de toaleta si deodorantele, in timp ce categorii precum pasta de dinti si detergentul de spalat rufe au avut evolutii constante.

Comertul modern castiga teren in fata celui traditional

Potrivit studiului GfK, comertul modern continua sa castige teren in fata celui traditional, atragand in primele sase luni ale anului 49% din totalul cheltuielilor gospodariilor din Romania pentru produse de larg consum, in crestere cu doua puncte procentuale fata de perioada similara a anului precedent.

Buticurile si magazinele alimentare au atras aproape 36% din totalul cheltuielilor pentru produsele din categoria FMCG comparativ cu 37% in perioada precedenta. Ritmul de scadere s-a redus in contextul in care in prima jumatate de an din 2011 comparativ cu perioada similara din 2010, aceste formate au pierdut 3 puncte procentuale in valoare.

In structura comertului modern, supermarketurile acopera 16% din valoare. In ceea ce priveste hipermarketurile, acestea au castigat la randul lor un punct procentual in prima jumatate a anului, rata de crestere fiind la mai putin de jumatate din cea inregistrata in primele sase luni ale anului 2011.

Principalul motor de crestere in cazul formatelor comertului modern ramane numarul mai mare de cumparatori, aceasta tendinta fiind consolidata si prin continua expansiune teritoriala a marilor lanturi de retail.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.

Sursa: Mediafax
Articol citit de 1361 ori