Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Mercedes-Benz a sarbatorit fabricarea a 10.000 de camioane diesel BlueTec

Mercedes-Benz a sarbatorit fabricarea a 10.000 de camioane diesel BlueTec
Lider de piata in ceea ce priveste camioanele care indeplinesc deja standardele Euro 4 si Euro 5, divizia camioane Mercedes-Benz a sarbatorit recent lansarea pe piata a camionului cu numar 10.000 din cadrul seriei ce foloseste tehnologia diesel BlueTec.Camionul cu numarul 10.000 a iesit de pe linia de productie a fabricii DaimlerChrysler din Worth pe data de 10 februarie 2006, adica la aproximativ un an din momentul inceperii productiei acestui model cu tehnologie diesel BlueTec. Camionul BlueTec 5 Actros de la GRT Wittwer economiseste aproximativ doi litri de motorina la 100 de kilometri, iar pentru fiecare autovehicul se platesc taxe de drum cu aproximativ 800 de euro mai putin, sustin cei de la Mercedes-Benz. Acum, Axor si Atego sunt de asemenea disponibile cu tehnologia diesel BlueTec.
Hubertus Troska, seful diviziei de camioane Mercedes-Benz, a inmanat vehiculul jubiliar, un Actros 1844 cu BlueTec 5, managementului companiei GRT Wittwer Transport GmbH. Firma din Eschenlohe/Upper Bavaria opereaza o flota de autovehicule de aproximativ 90 de camioane, dintre care putin sub o treime sunt deja dotate cu BlueTec 5. Camioanele indeplinesc deci standarde ce vor intra in vigoare de abia in 2009. Aceasta inseamna ca emisia de substante poluante a fost redusa cu 80% fata de ceea ce admit legile in vigoare.

Companiile transportatoare cum ar fi GRT Wittwer, care au decis sa implementeze aceasta tehnologie din timp au si anumite avantaje financiare. "Pe baza calculelor noastre, putem confirma ca autovehiculele BlueTec necesita cu aproape doi litri mai putin pentru 100 de kilometri decit vehiculele Euro 3 cu aceeasi configuratie, si acesta este un lucru foarte bun in ceea ce priveste competitivitatea noastra", a declarat Georg Wittwer, Managing Director la GRT Wittwer.

"Tehnologia diesel BlueTec avanseaza spre un program prin care se obtine economie de combustibil", a explicat Hubert Troska cu ocazia predarii autovehiculului. "Avand in vedere cresterea preturilor la carburant si potentialul de economisire de exemplu a 1.500 pana la 2.000 de litri pe an pentru cursele pe distante lungi, BlueTec devine interesant pentru clientii care prospecteaza piata". DaimlerChrysler a castigat si premiul international "Golden drop of oil 2005" pentru tehnologia diesel BlueTec.

Clientii mai pot economisi si datorita scaderii taxelor de drum platite in Germania, din moment ce pana in 2009, camioanele care indeplinesc standardele Euro 5 platesc cu doi centi mai putin pe kilometru decat vehiculele Euro 3 si Euro 4. "Astazi, desi nu am convertit toata flota la tehnologia BlueTec, economisim pana la 20.000 de euro pe an", calculeaza Wolf-Rudiger Wittwer.

"In mai putin de un an, BlueTec a fost preferat in 10.000 de cazuri", a concluzionat directorul si fondatorul companiei cu ocazia jubileului de predare a autovehiculului. "Aceasta este dovada reala a increderii clientilor, si demonstreaza, dupa parerea mea, ca Mercedes-Benz a intuit bine atunci cand a adoptat strategia de a fi primul constructor de camioane care sa implementeze o astfel de tehnologie ce respecta normele Euro 4 si Euro 5.

"Intre timp, toti fabricantii europeni au urmat acest exemplu si dezvolta tehnologii care indeplinesc normele Euro 5 pe baza sistemului Selective Catalytic Reduction (SCR). Solutii interimare exista numai in cazul standardelor Euro 4 si se bazeaza pe tehnologii deja existente si componente aditionale".

"Acum mai putin de un an, camioanele Mercedes-Benz au fost primele autovehicule comerciale disponibile pe piata in versiune Euro 5. Dupa Actros, Bluetec este disponibil acum si pentru modelele Axor si Atego. Cu 10.000 de vehicule livrate, cota de piata pentru Mercedes-Benz in Europa, in materie de camioane Euro 4 si Euro 5 este probabil mai mare de 66%. Clientii opteaza pentru solutii BlueTec 5 in aproape 98% din comenzi", spun oficialii companiei.

"Noua tehnologie diesel BlueTec se bazeaza in principiu pe motoare care au fost dezvoltate si pe tratamente postevacuare. Eficienta combustiei asigura un nivel al emisiilor foarte scazut, in materie de continut de particule si praf. Studiile independente efectuate de TUV Nord, de exemplu, au demonstrat ca BlueTec reduce de asemenea continutul de particule fine de praf. Cu ajutorul tratamentelor postevacuare, pe baza principiilor SCR si cu adaos de AdBlue, oxizii de azot sunt transformati in interiorul catalizatorului in azot si vapori de apa, care nu dauneaza mediului inconjurator".

"AdBlue este deja disponibil in Europa la peste 1.500 de statii de alimentare, de la Cercul Polar pana in sudul Spaniei si din Irlanda pana in Moscova. Pe langa avantajele tehnologiei BlueTec, cum ar fi consumul redus de combustibil, exista si intervalele de intretinere constante care ajung pana la 150.000 de kilometri si toleranta mai mare in ceea ce priveste calitatea combustibilului. Acest lucru este foarte important pentru cursele lungi in regiuni in care motorina cu un continut scazut de sulf nu este disponibila", se mai arata in comunicatul de presa Mercedes-Benz.



Smart Financial


Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 1054 ori