Marketingul bazat pe zvonul de la om la om este rentabil?

Vineri, 10 Martie 2006, ora 02:16
1074 citiri

Din ce in ce mai multi analisti vorbesc despre potentialul marketingului bazat pe zvonul de la om la om, pe informatiile transmise pe cale orala.Acest concept nu este nou-aparut dar, a capatat nu de mult timp un inteles mai complex. De la el au pornit o multitudine de alte forme de marketing care, pana la urma, se bazeaza pe acelasi lucru, zvonul care circula din gura in gura.

Intotdeauna a fost binevenita o a treia persoana care sa-si spuna punctul de vedere asupra unui produs. Fiecare din noi am incercat sa gasim pe cineva care a testat deja un anumit produs si care este dispus sa ne impartaseasca experienta lui vizavi de acel produs.

Ceea ce este diferit in ziua de azi este modul in care oamenii comunica. Chat-ul a inlocuit discutia de peste gard sau vizitele amicale. Toata lumea vorbeste pe chat, de multe ori fara sa fie interesat sau sa stie cu cine vorbeste. Avand posibilitatea sa comunici mai repede si cu mult mai multe persoane, informatia se propaga mult mai eficient.

Trebuie insa sa ne gandim cat de multe persoane vorbesc despre produsele pe care le detin sau le folosesc. Cei care detin produse de o calitate superioara nu vor neaparat sa impartaseasca celorlalti beneficiile pe care acesta le furnizeaza ci, mai degraba, vrea sa se laude cu ceea ce detine.

Unul dintre cele mai discutate produse a fost scuterul giroscopic Segway. Problema a fost ca majoritatea relatarilor au fost negative. A"Arata ciudat si este periculos de condus pe stradutele miciA" nu este chiar o descriere pe care o companie doreste sa o asculte despre produsul ei. Zvonurile pot ucide un produs daca acesta nu este de calitate. Spre exemplu, filmul A"King KongA" a fost falimentar datorita publicitatii negative pe care, cei care au vazut filmul, au facut-o: A"Prea lung, prea zgomotos si prea incarcatA". Pentru ca afacerea sa mearga bine trebuie sa beneficiezi de persoane care sa vorbesca de bine la adresa ta, iar asta se intampla destul de rar.

Cel mai dezastuos scenariu ar fi ca o companie sa se bazeze in campania de promovare a unui produs numai pe informatiile care circula de la unul la altul. Nu exista nici un control asupra ceea ce se spune; persoanele care vorbesc despre un anume produs nu primesc nici un beneficiu in functie de vanzari; zvonul asigura doar faptul ca numele tau este specificat si nimic mai mult; nu exista foarte multi doritori care sa faca o comparatie intre produsul unei companii si produsul concurentei; nici unul dintre ei nu va cere parerea unei companii inainte sa spune celorlalti ceea ce crede despre un produs.

In concluzie, zvonul de la om la om nu reprezinta o modalitate prin care se va asigura succesul unui produs ci este un instrument care poate ajuta la sporirea succesului.

Bloombiz.ro

Investmania - cea mai rapida cale de a invata sa joci la Bursa.