Somajul ridicat ii determina pe europeni sa stranga cureaua

Luni, 06 August 2012, ora 17:14
1284 citiri
Somajul ridicat ii determina pe europeni sa stranga cureaua

Populatia din Europa de Vest s-a alaturat guvernelor in procesul de economisire, preferand alimente mai ieftine si cautand tot mai des reduceri, in special pe Internet, potrivit unei analize prezentate de WSJ.com.

Somajul din zona euro este la cote record, iar multe tari din regiune sunt deja in recesiune.

Sectorul alimentar trece prin cele mai dure schimbari. De obicei, gospodariile europene cheltuiesc de aproximativ doua ori mai mult decat cele americane, raportat la venit, pe alimente pentru acasa. Preturile tot mai ridicate determina insa populatia din unele tari sa cumpere mai putine produse alimentare.

Cheltuielile pentru alimente in Europa de Vest vor inregistra in acest an o scadere de 2,7%, estimeaza Euromonitor International, iar consumatorii se vor orienta tot mai mult spre retailerii de tip "hard discounter", care au o oferta restransa de produse, de obicei sub un brand propriu, la preturi mai mici decat magazinele traditionale.

Problemele industriei auto sunt deja bine cunoscute. Piata auto europeana este in contractie de cinci ani consecutivi, timp in care a pierdut aproape un sfert din volum, si a scazut in prima jumatate a anului cu aproape 7%. Cele mai abrupte declinuri au fost inregistrate in Franta, Italia si Spania.

Cheltuielile la restaurante au scazut in Europa de Vest cu 13% intre anii 2007 - 2011 si vor cobori cu inca 3,5% in acest an.

Exista insa si zone care rezista in fata austeritatii. Economia Germaniei este stabila, relativ solida, in principal datorita exporturilor. Cheltuielile de consum din Germania au scazut cu 0,1% in iunie fata de mai, insa au urcat cu 2,9% fata de aceeasi luna a anului trecut.

Comertul pe Internet va creste cu 12% in urmatorii cinci ani

Comertul pe Internet este in crestere puternica, partial si datorita "vanatorilor de oferte". Vanzarile retail online vor creste in UE in medie cu 12% pe an in urmatorii cinci ani, estimeaza Forrester Research.

In Franta, in prima zi a promotiilor de vara, cand magazinele de imbracaminte ofera reduceri de pret de peste 50%, divizia locala a Amazon.com, Amazon.fr, a inregistrat o crestere de 44% a traficului comparativ cu aceeasi zi a anului trecut.

Si gadget-urile mobile au inca succes in Europa. Euromonitor anticipeaza ca vanzarile de smartphone-uri vor creste in acest an pe continent cu 11% fata de 2011. Consumatorii prefera sa reduca factura la mobil pentru a economisi.

Unele companii reactioneaza la modificarea comportamentului consumatorilor prin "importarea" tehnicilor de marketing gandite initial pentru piete emergente, precum Brazilia si India. Unilever a inceput sa ofere produsele, spre exemplu detergentii, in pachete mai mici, cu preturi atractive, precum un euro sau o lira.

#Europa de Vest economii, #economii populatie Europa Vest, #somaj zona euro economii, #preturi alimente Europa Vest , #Criza economica