Consumul casnic de bunuri de larg consum, primul declin in 10 ani

Miercuri, 01 Septembrie 2010, ora 12:06
1139 citiri
Consumul casnic de bunuri de larg consum, primul declin in 10 ani

Consumul casnic de bunuri de larg consum a scazut in primul semestru cu 4%, in moneda nationala, comparativ cu aceeasi perioada din 2009, fiind primul declin inregistrat in ultimii zece ani, produsele de ingrijire personala si cele pentru curatenia locuintei fiind cele mai afectate, potrivit GfK, transmite Mediafax.

"Este primul declin inregistrat in ultimii zece ani, perioada in care ratele de crestere de la an la an au variat intre 7% si 25%.

In contextul deloc prietenos din punct de vedere economic si politic, consumatorii au rarit vizitele la magazine, cele mai afectate din acest punct de vedere fiind supermarket-urile", a declarat, intr-un comunicat, Raluca Raschip, consumer tracking director in cadrul companiei de cercetare a pietei GfK Romania. 

Din analiza principalelor categorii de bunuri de larg consum, s-a observat ca produsele de ingrijire personala si cele pentru curatenia locuintei sunt cele mai afectate, valoarea cheltuita fiind cu 7%, respectiv 4% mai mica.

Printre categoriile cu cele mai mari scaderi in volum se remarca deodorantele (-21%), produsele de curatat universale (-19%), tabletele de ciocolata (-18%) - in special datorita faptului ca au fost achizitionate de mai putini consumatori.

In primele sase luni ale anului, comertul modern a atras 45% din cheltuielile gospodariilor pentru bunuri de larg consum, fata de 43% in perioada similara din 2009. Cele mai dinamice formate raman in continuare magazinele de tip discount cu o rata de crestere de 11%, in timp ce supermarket-urile se afla pe un trend descendent (-9% in valoare fata de prima jumatate a anului 2009).

Cotele de piata in valoare la nivel total Romania ale diverselor forme de comert au ramas relativ constante in primul semestru din 2010 fata de aceeasi perioada din 2009. Astfel, hipermarketurile detin potrivit GfK o cota de piata de 21% fata de 20%, supermarketurile - 13% fata de 12%, magazinele de tip discount - 8% fata de 10%, in timp ce magazinele cash-carry au ramas la sfarsitul lunii iunie cu aceeasi cota de 2%.

Cea mai mare parte a pietei, 41%, este detinuta de buticurile si magazinele alimentare de cartier, acelasi nivel ca in 2009, in timp ce vazatorii stradali si din piete reprezinta 4% din piata. Totodata, alte forme de comert au pierdut doua puncte din piata, cota acestora scazand la 10%.

#bunuri, #casnic, #consum, #larg, #produse , #Comert