Comertul modern se impune in fata retailului traditional

Miercuri, 06 Aprilie 2011, ora 14:35
2032 citiri
Comertul modern se impune in fata retailului traditional

Aproximativ 100 de magazine au fost deschise anul trecut in retailul modern din Romania (supermarketuri, hipermarketuri, discounteri), ajungand la sfarsitul anului la 642 unitati, iar trendul ar putea continua si in acest an, potrivit companiei de cercetare Nielsen, potrivit Mediafax.

"S-au inregistrat scaderi la numarul de chioscuri si de magazine medii, insa a crescut numarul magazinelor cu spatii mai mari de 40 de metri patrati", a declarat, intr-o conferinta de presa, Bogdana Baltasiu, Client Service Manager Customer Research in cadrul Nielsen, care a adaugat ca acest trend s-ar putea mentine si in acest an.

In 2009 comertul modern cuprindea 548 magazine.

Potrivit studiului ShopperTrends 2011 realizat de Nielsen, daca in 2009 motorul de crestere al comertului modern au fost discounterii, in 2010 supermarketurile au avut peste 40 de deschideri.

In acest context, canalul de hipermarketuri, supermarketuri si discounteri a ocupat 48% din totalul comertului, fata de 41% in 2009.

Astfel, cea mai mare parte a bugetelor romanilor au fost indreptate in 2010 catre hipermarketuri (42%), supermarketuri (18%) si discounteri (18%).

#comert modern, #magazine, #retail modern, #comercianti, #magazine comert , #Comert