Cercetarea de piata: Spender sau Saver?

Miercuri, 26 Iunie 2013, ora 14:43
1497 citiri
Cercetarea de piata: Spender sau Saver?

In contextul eficientizarii bugetelor in business, intrebarea "Cercetarea de piata: Spender sau Saver?", a reprezentat tema principala de dezbatere in cadrul celei de a treia editii a ESOMAR MEETUP ROMANIA, eveniment organizat de ESOMAR, in parteneriat cu Facultatea de Marketing din cadrul Academiei de Stiinte Economice.

Primul raspuns la intrebarea adusa in prim plan de eveniment, a fost dat de Ioan Simu, director general Mercury Research, cu ajutorul argumentelor statistice si matematice in legatura cu modul in care utilizarea cercetarii de piata aduce un plus de valoare in vanzari si profit.

"Chiar si cel mai simplu studiu de piata genereaza un profit mult mai mare decat o decizie neinformata. Recomandam ca toti cei care folosesc cercetarea de piata sa interpreteze studiile din perspectiva randamentului investitiei (ROI), si astfel vor ajuta atat clientii, cat si furnizorii de cercetare de piata", a declarat acesta.

In plus, Daniel Enescu, Managing Partner la Daedalus Millward Brown, a sustinut ca "tracking-ul se reinventeaza pentru a face fata nevoilor de agilitate in afaceri. In viziunea Millward Brown, tracking-ul are module care pot intra si iesi la diverse intervale de timp, astfel incat sa evalueze actiunile importante de marketing cu intrebarile potrivite la momentul potrivit".

Alice Mihai (Business Development Director, ISRA Center) si Oana Lungu (Insights Manager, British American Tobacco) au adus in prim-plan research-ul care conecteaza oamenii de marketing cu realitatea consumatorilor atunci cand o decizie rapida este necesara pentru a face fata provocarilor de business. Exemplele oferite au vizat solutii de ultima generatie: Grupurile Predictive, research-ul de tip Hot Shops si Grupurile de tip Bi-Polar.

La randul sau, Lacramioara Loghin, Managing Director, Exact Cercetare si Consultanta a subliniat importanta jocului in cadrul cercetarilor, oferind un exemplu deja implementat de catre compania pe care o conduce: LEGO Serious Play:

"Copiii descopera lumea prin joc. De ce sa nu o descoperim si noi adultii tot prin joc? Gandindu-ne la acest lucru, am creat o metodologie care foloseste Lego-ul in cercetarile de piata. Lego ca joc este de multa vreme in Romania iar mai nou, exista chiar sisteme de Lego care se adreseaza adultilor. De aceea, in cadrul focus group-urilor, ii invitam pe participanti sa costruiasca diferite modele, folosind piese de Lego si apoi sa povesteasca ce au vrut sa exprime prin intermediul modelelor construite".

#cercetare piata companii Romania, #cheltuieli firme cercetare piata, #cercetare piata ESOMAR, #ESOMAR MEETUP ROMANIA 2013 , #Buget