Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Bugetele de marketing vor fi orientate catre PR si online in 2009, din cauza crizei

Bugetele de marketing vor fi orientate catre PR si online in 2009, din cauza crizei

Bugetele de marketing vor fi reorientate in 2009, din cauza crizei, din media catre PRsi online, unde se inregistreaza preturi mai scazute, sustin reprezentantii agentiei GMP PR.

Potrivit celor de la GMP, anul 2009 ar putea aduce, in ciuda crizei, o cifra de afaceri mai mare, datorita reorientarii bugetelor clientilor. "Daca ideea este buna, poti avea rezultate spectaculoase platind doar onorariul agentiei, fara alte costuri directe. De asemenea, PR-ul are un rol hotarator in construirea reputatiei, iar in perioada de criza, reputatia este cel mai valoros bun al unei companii", a explicat managing partner-ul agentiei, Ioana Manoiu.

Pe de alta parte, tot pentru 2009, reprezentantii GMP PR anticipeaza o reducere a numarului actiunilor de comunicare, fiind pastrate doar cele cu rezultate rapide, cat mai eficiente. Tot ca previziune este mentionata dezvoltarea competentelor agentiilor de PR de management al crizei si al schimbarii, comunicare online si comunicare interna, consultanta , in detrimentul media relations si al organizarii de evenimente.

"Dupa ani in care bugetele au crescut spectaculos, in care lucrai la zece proiecte in paralel, in 2009 vom munci mai putin, acordand insa o mai mare atentie calitatii. Fiecare ban cheltuit va fi analizat din punct de vedere al randamentului investitiei. In ceea ce prive?te serviciile oferite, va avea loc o reorganizare. Daca, pana acum, companiile cautau agentii de PR care sa comunice vestile bune, acum vor avea nevoie sa comunice vesti proaste, ceea ce implica o alta competenta", spun cei de la GMP PR.

Agentia GMP PR a luat nastere la jumatatea lui 2007, cand departamentul de PR al agentiei GMP Advertising s-a desprins ca entitate de sine statatoare, cu doi actionari -Ioana Manoiu si Felix Tataru. In 2008, GMP PR a avut o cifra de afaceri de 1,8 milioane de euro.



Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 1659 ori
Citeste mai multe desprebuget marketing PR comunicare online