Unde gresesti, in comunicarea cu colegii

Vineri, 20 Mai 2011, ora 13:31
4760 citiri
Unde gresesti, in comunicarea cu colegii

Majoritatea suntem de parere ca cei din jur au o problema cu noi, mai ales cand vine vorba despre colegii de serviciu. Ni se pare ciudat ca, desi spunem si cerem clar anumite lucruri, cei din jur gresesc pentru ca nu inteleg. Specialistii spun insa ca problema ar putea fi la noi, nu la receptorii mesajelor noastre, in cele mai multe cazuri. 

Ne place sa aruncam vina pe seful care nu transmite suficiente informatii, managerul care da mereu ordine, colega care prefera sa dea sapte mail-uri in loc sa vina personal sa iti comunice ceva, insa adevarul este ca doar noi putem sa imbunatatim eficacitatea mediului de lucru, perfectionandu-ne in arta comunicarii.

Iata cateva elemente de baza care de multe ori ne lipsesc, prezentate de Portfolio.

Nu stim sa cerem ajutor intr-un mod istet

Nimeni nu poate sa stie totul, oricata experienta ar avea intr-un domeniu, iar teama de a adresa intrebari nu face decat sa  ne impiedice in realizarea obiectivelor stabilite.

Un angajat care cere ajutorul intr-un mod inteligent ii arata sefului ca are o judecata corecta si ca, avand o sustinere din partea cuiva, ar putea indeplini cu succes foarte multe din sarcinile care ii sunt atribuite.

Nu comunicam clar care sunt asteptarile noastre

Atunci cand nu formulam clar o asteptare sau o cerere la adresa cuiva, exista slabe sanse sa primim feedback-ul asteptat.

Astfel de neintelegeri deseori genereaza conflicte care ar putea fi evitate, cu putina atentie din partea emitatorului.

Ne ascundem in spatele unui e-mail atunci cand avem probleme

Nu rezolvam nimic daca ne revarsam frustrarile argumentate intrun e-mail lung catre persoanele care ne cauzeaza o anumita indispozitie sau probleme la locul de munca.

Atunci cand ai o problema, adreseaza-te sefului sau chiar colegului cu pricina, daca nu vrei ca e-mail-ul tau sa fie citit printre randuri, iar interpretarile sa amplifice un eventual conflict.

Ne pierdem in detalii

Evita siituatiile in care ceilalti sunt nevoiti sa asculte un dicurs de 5 minute pentru a obtine informatiile estentiale pe care vrei sa le transmiti, timp in care poate ar fi facut ceva mult mai productiv.

Gandeste-te care este noutatea, ce este iesit din comun sau important din ceea ce ai de spus si poti incepe prin a prezenta aceste lucruri, in cateva cuvinte.

Nu privim lucrurile in perspectiva

Incearca sa fii mereu cu un pas inainte sefului si a celorlalti, pentru a evita situatii neplacute, in care nu stii sa argumentezi spontan utilitatea unor actiuni si intentii ale tale.

#greseli in comunicarea cu colegii, # colegii de serviciu, # mediu de lucru eficient, # arta comunicarii, # comunicare , #Stiri Locuri de munca