Dupa 4.560 de emisiuni, Oprah, "regina" televiziunii s-a retras in plina glorie saptamana trecuta. Ultimele ei momente in TV au fost marcate de aparitii-supriza din partea altor mari vedete TV, iar ultima emisiune a atras peste 18 milioane de telespectatori. Putini oameni si putine companii au reusit sa isi faca un brand atat de puternic ca Oprah si multe din numele mari din mediul de afaceri au de invatat de la succesul international al vedetei.
Iata cateva trucuri pe care orice business le poate “fura” de la strategia aplicata de Oprah:
Fidelizeaza-ti clientii
O lectie importanta pentru orice afacere este faptul ca o surpriza neasteptata pentru cei care iti cumpara produsul poate castiga loialitatea lor, pe termen lung.
Ca orice brand de valoare, Oprah i-a facut pe fanii ei sa se simta apreciati oferindu-le prin sectiunea “Oprah’s Favorite Things” diferite obiecte, de la camere video pana la masini.
Asuma-ti riscuri pentru a capta atentia
In 1988, Winfrey a invitat un grup de neo-nazisti din California in Chicago, sa apara in spectacolul sau.
Chiar daca Oprah a declarat mai tarziu ca a regretat decizia controversata, miscarea a adus-o pe vedeta in lumina reflectoarelor si a demonstrat lumii intregi ca Oprah nu se teme sa isi asume riscuri.
Exploreaza noi orizonturi
Winfrey si-a inceput cariera in 1983 cu un talk-show matinal numit AM Chicago.
De atunci, insa, Oprah si-a dezvoltat afacerea in noi orizonturi media care includ show-ul sau televizat, revista Oprah lansata in 2000, reteaua TV OWN fundata in 2011 sau alte aplicatii pentru revista proprie si show-ul televizat.
Dezvaluie povestea personala
Transparenta oferita de orice antreprenor cu privire la el si la business-ul sau sporeste increderea clientilor.
Unele companii au tendinta de a ascunde antreprenorul in spatele unui brand cunoscut, insa Oprah a ales varianta mai umanizata de business si a avut succes.
Gazda renumitului talk-show a facut o serie de dezvaluiri socante, printre cele mai impresionante fiind chiar experienta traumatizanta a vedetei de la varsta de noua ani.
Asociaza imaginea ta cu oameni celebri
Inafara de Oscaruri, putine evenimente au mai adunat atatea vedete la un loc cum s-a intamplat in ultima emisiune Oprah.
Mare parte din relatia buna pe care Oprah o are cu oamenii celebrii se datoreaza stilului in care relateaza povestile in show-ul ei, potrivit Business Insider.
Retrage-te la timp
Mesajul pe care Oprah l-a transmis indirect este foarte clar pentru orice antreprenor: nu trebuie sa-ti fie teama sa iesi din scena in plina glorie.
Dupa 25 de ani, vedeta a considerat ca este momentul sa se retraga din lumina reflectoarelor si sa se ocupe de reteaua sa de televiziunea OWN.