Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Soferii de camion la mare cautare in Germania

Soferii de camion la mare cautare in Germania
In timp ce salariile mici si programul de munca lung ii sperie pe eventualii candidati, locurile de munca pentru camionagii devin din ce in ce mai numeroase, nevoia de soferi fiind acuta in intreaga Germanie, noteaza ziarul german Hamburger Abendblatt.In Germania exista in jur de 4 milioane de someri si un numar insuficient de soferi de camion. "Cererea de soferi calificati intrece acum cu mult oferta", descria Rembert Horstmann, director de marketing la grupul de logistica Fiege, situatia de criza din domeniu. "Am putea pe loc sa angajam 200 de soferi de camion, de zece ori mai mult ca la inceput de an", spunea managerul de la firma cu sediul in localitatea Greven /landul Nordrheinwestfalen, nord-vestul Germaniei/, firma care numara 13.000 de angajati in intrega Germanie. Pentru a pregati mai multi soferi de camion, firma Fiege a deschis chiar o scoala proprie de sofat, la Gelsenkirchen.
Si la Hamburg se face simtita nevoia acuta de soferi. "Prognozam o mare nevoie de soferi profesionisti de camion", declara ziarului Hamburger Abendblatt, Knut Boehrnsen de la agentia locala de ocupare a fortei de munca. Motivul este dezvoltatrea exploziva a ramurii logistice, dezvoltare care atinge, pe langa soferi, si "toate serviciile legate de activitatea firmei". La firma Kuehne&Nagel se merge chiar un pas mai departe. "Inclusiv spatiul de incarcare devine insuficient", spunea Uwe Bielang, director executiv pentru Germania, la Hamburg. Prin aceasta preturile pentru transportul cu camionul ar putea creste, in conditiile unei cereri sporite datorate conjuncturii economice pozitive, cu pana la zece la suta. Cauza ar fi faptul ca multe intreprinderi din aceasta ramura, care ocupa un loc intermediar, si-au micsorat capacitatile in anii trecuti sau chiar au oprit activitatea. Acest regres la nivel de volum al transporturilor a dus la inasprirea situatiei de criza din aceasta ramura a transporturilor pana la actuala lipsa de soferi de camion.

La firma Fiege lipsa acuta de soferi de camion este vazuta drept o urmare a noii reglementari pentru soferi, care de la 1 iulie 2006 stabileste noi reguli pentru condus si pauze obligatorii. Conform acestei noi reglementari, timpul destinat pauzei trebuie sa fie de noua ore pe zi, comparativ cu cele opt prevazute pana atunci. "Alte reglementari la nivel de UE vor face situatia sa devina si mai acuta", prognoza Juergen Hachenberg, care se ocupa pentru grupul Fiege de cautarea de personal si instruirea acestuia. Astfel, pentru 2009 s-a decis ca soferii profesionisti sa fie obligati sa faca cursuri de perfectionare in meserie.

"Deja acum avem probleme in a respecta perioadele legale de concedii pentru ceilalti soferi", descria urmarile acestei lipse Hendrik Jansen, director al parcului de camioane al firmei Hellmann Worldwide Logistics din Osnabrueck. Firma sa de logistica se gandeste de aceea inca de acum sa ridice salariile soferilor, care si asa depaseau tarifele convenite, pentru a face meseria mai atractiva. Si initiativa logistica din Hamburg incearca sa gaseasca prin informari la nivel de scoli noi candidati. Programul de munca epuizant si deloc in favoarea unei vieti de familie pe care aceasta profesie il solicita fac ca potentialii soferi de camion sa fuga de o astfel de meserie.

"Pentru 1.500 sau 2.000 de euro pe luna brut, bani primiti de un sofer de camion, munca aceasta este una istovitoare", afirma si Horstmann. "De multe ori, barbatii pleaca duminca seara si se intorc abia vineri", completa tabloul Karlheinz Schmidt, sef al Asociatiei pentru Transport de Marfuri BGL. Pe de alta parte, noile solicitari vor conduce la aceea ca firmele nu vor mai gasi personal califcat. "Nu avem o problema de cantitate ci de calitate", spunea Schmidt. La urma urmei, la agentia pentru ocuparea fortei de munca exista pe liste 30.000 de soferi profesionisti fara locuri de munca. "Ele (firmele) insa trebuie mai intai sa gaseasca colaboratori carora sa le incredinteze un camion pretios, cu incarcatura de rigoare", declara Schmidt. Iar pentru drumurile din ce in ce mai dese prin Europa de Est este nevoie de soferi cu obrazul gros, pentru a se descurca cu vamesii corupti si a se apara de delicventii din zonele de parcare.

Din cand in cand se mai intampla sa fim nevoiti sa rascumparam pe cate un sofer de-al nostru, adauga el in incheiere.

Bloombiz
(Sursa: Rompres)

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 14665 ori